معاون فرماندار آستارا خواستار شد:
همکاری دستگاههای ادراری در تکمیل طرح مرزی راه آهن آستارا
![همکاری دستگاههای ادراری در تکمیل طرح مرزی راه آهن آستارا](https://cdn.ilna.ir/thumbnail/CNVkxuKZkOfi/YdHYY4gWkVxziNocTLLHoRSukgvC1xAxNClpxs7OljTbYa86Ky9RQAK_N8JvD7_TH-lrXJMGggtNPKaWwoBFklPgerun0r2_WEgBsNovQcRnRSyBJlKOvwq3c0WsoqC5/%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA+%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%B1%D8%A7%D9%87+%D8%A2%D9%87%D9%86+%DA%86%D8%A7%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%8C+%D8%B2%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%86+%D8%A8%D9%87+%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF+%D8%A8%D9%87+%D8%B2%D9%88%D8%AF%DB%8C+%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2+%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF.jpg)
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا همکاری و مشارکت دستگاههای اداری را در تکمیل طرح مرزی راه آهن این شهرستان خواستار شد.
به گزارش ایلنا از آستارا، وحید پورحضرت در جلسه بررسی نواقص و موانع طرح راه آهن آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: ریلگذاری هشت و نیم کیلومتر از مسیر راه آهن جمهوری آذربایجان تا رودخانه مرزی آستارا اجرا شده و پل ریلی بر فراز رودخانه آستاراچای به طول 80 متر از 95درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است و در روزهای آینده تکمیل خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا اظهار کرد: بخش دیگر این طرح شامل احداث دو پل روگذر و زیرگذر به طول یکهزار و 400 متر در آستارای ایران از اهمیت خاصی برخوردار است و با مشارکت دستگاه های متولی میتوانیم در حداقل زمان آن را به بهره برداری برسانیم.
وی بیان کرد: در زیرساخت این طرح باید تغییراتی در تاسیسات برق، آب، گاز، مخابرات و فیبر نوری در روستای باغچه سرا و محدوده اجرای آن صورت بگیرد و این امر نیازمند هم افزایی مدیران دستگاه های ذیربط است.
پورحضرت به بازدید اخیر روسای راه آهن جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از روند اجرای طرح راه آهن آستارا - آستارا اشاره کرد و گفت: ساختمان اداری ایستگاه راهآهن نیز در زمینی به مساحت 300 متر مربع در شهرستان آستارا در حال ساخت است.
براساستوافق مسئولان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان درکمیسیون همکاریهای اقتصادی دو کشور مبنی بر توسعه تجارت بین المللی، عملیات احداث پل ریلی آستارا - آستارا در اردیبهشت ماه سال جاری بر فراز رودخانه مرزی آستاراچای با امتداد 80 متر آغاز شد و جمهوری آذربایجان به تکمیل هشت کیلومتر خط آهن در خاک خود و جمهوری اسلامی ایران به احداث دو و نیم کیلومتر خط آهن و بارانداز در شهرستان آستارا متعهد شدند.
خط آهن قزوین- رشت نیز به عنوان بخش دیگری از کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب ایران در حال پیگیری و اجراست و به خط آهن آستارا متصل خواهد شد.