شهردار کلانشهر رشت مطرح کرد:
مناسبسازی ورودیها در راستای برندسازی و افزایش خلاقیت شهر
شهردار کلانشهر رشت گفت: برای اینکه بخواهیم گردشگری را در راستای برندسازی و افزایش خلاقیت شهر داشته باشیم باید ورودی ها و پیشانی شهر را مناسب سازی کنیم.
به گزارش ایلنا از رشت، شهردار کلانشهر رشت در مراسم افتتاح فاز ۲ و ۳ پروژه پیاده راه جاده تهران واقع در بزرگراه فاتحان نبل والزهرا (س) رشت با قدردانی از معاونت حمل و نقل و مدیر منطقه پنج شهرداری اظهار داشت: در راستای فرایند اعتمادسازی، برندسازی و سرمایهگذاری که برگرفته از استراتژیهای توسعه شهری امروز شهر رشت است باید به دنبال پروژههایی باشیم که اعتمادسازی محلی را در پی داشته باشد.
سید محمدعلی ثابت قدم اتکاء صرف به سرمایههای درونی شهر را مقطعی توصیف کرد، افزود: سرمایههای درونی در شهر رشت دارای حد معلوم است و با تکیه بر سرمایههای درونی نمیتوان به برندسازی و در نهایت به سرمایه گذاری مداوم دست یافت.
وی گفت: در تعریف گردشگری به عنوان استراتژی استان و شهری نباید از راههای دسترسی چه زمینی چه هوایی و چه ریلی و دریایی غفلت کرد.
ثابت قدم توجه به راه را یک اصل برای ورود گردشگر خواند و گفت: برای اینکه بخواهیم گردشگری را در راستای برندسازی و افزایش خلاقیت شهر داشته باشیم باید ورودی ها و پیشانی شهر را مناسبسازی کنیم.
شهردار رشت با اشاره به بهبود سازی محور رفت و برگشت سه ورودی دیگر شهر رشت خاطرنشان کرد: قطعا نگاه امروز مدیریت شهری توجه به نقاط کم برخوردار و توسعه چنین فضاهایی است.
وی اذعان داشت: در شرایط کنونی با توسعه فضای شهری مرکز شهر رشت دیگر نه شهرداری بلکه میدان گیل است.
ثابت قدم با تاکید بر اینکه بهبود راه دسترسی برون شهری اولین گام توسعه است گفت: با همکاری و تعامل شهرداری و شورا و پلیس راهور می توان اقدام بازدارنده در زمینه کاهش آلاینده ها و ترافیک و خرابی آسفالت درون شهری داشت.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه موضوع تملک حاشیه های معبر پیاده راه اذعان داشت: در حاشیه های معبر این پیاده راه واحدهای تولیدی و مالکینی هستند که می توانند با اهدا حریم شهر به مردم کمک شایان توجه ای به شهرداری و اعضای شورای شهر در راستای توسعه شهر داشته باشند .
رسولی با تاکید بر اینکه در کنار تجارت باید به منافع عمومی هم توجه داشت تصریح کرد: در محدوده حریم پیاده راه در حال ساخت برای اولین بار توسعه معبر دوچرخه ما را به عملگرایی نزدیک تر می نماید.
وی با تاکید بر توسعه حریم در حاشیه رودخانه ها گفت: در حاشیه این پیاده راه بسیاری از محلات کم برخوردار وجود دارند که می توانند از منافع اجرای این پروژه بهره مند شوند.
رسولی توسعه فضای شهری را از عوامل پویایی شهر و ارتقا اقتصاد مردم برشمرد و گفت: کسانی که به فکر منافع مردم خصوصا مردم محله های کم برخوردار هستند بدانند که با اضافه شدن این محله به بخش زاینده شهر می توان گامی بلند در ارتقای اقتصاد مردم برداشت.
فرامرز جمشید پور با قدردانی از حمایت های دکتر ثابت قدم در افتتاح پروژه پیاده راه بلوار نبل و الزهرا (س) رشت اذعان داشت: قرارداد این پروژه در نیمه دوم سال ۹۲ منعقد و مراحل اجرایی آن از سال گذشته آغاز شد.
معاونت حمل و نقل و امور زیربناییشهرداری رشت خاطرنشان کرد: این پروژه مجموعا دارای ۱۱ کیلومتر رفت و ۱۱ کیلومتر است که فاز اول آن به طول ۱۸۵۰ متر و فاز دوم آن ۲۱۵۰ متر طول با هزینه ای بالغ بر ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اجرایی شده و به بهره برداری رسید.
وی افزود: فاز سوم این پروژه ۷ کیلومتر است. که برای اجرای آن به ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.
مهندس جمشید پور با اشاره به مطالعات ترافیکی انجام شده در اجرای این طرح گفت: در این پروژه یک مقطع عرض ۱۱ متری و دو نوار دو و نیم متری فضای سبز, یک نوار ۳ متری برای مسیر دوچرخه و یک نوار سه متری عبور عابر پیاده. طراحی شده است.
عبدالهی مدیر منطقه پنج شهرداری نیز با اشاره به زحمات همکاران خود در اجرای این پروژه اذعان داشت: برای آبرسانی و لوله گذاری پروژه پیاده راه بلوار نبل و الزهرا (س) ۱۲۰ میلون تومان و برای فضای سبز ۷۰ میلیون تومان و برای رنگ امیزی و خاک ریزی ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.