خبرگزاری کار ایران

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد گیلان خبر داد:

بهره‌مندی 13 هزار نفر از مددجویان گیلانی از برنامه‌های آموزشی- تربیتی

بهره‌مندی 13 هزار نفر از مددجویان گیلانی از برنامه‌های آموزشی- تربیتی
کد خبر : ۴۲۱۴۱۱

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد گیلان با اشاره به اهمیت اجرای هر چه بهتر و بیشتر طرح فلاح افزود : 582 جلسه طرح فلاح در نیمه نخست سالجاری برای مددجویان این نهاد در استان برگزار شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیر امور فرهنگی کمیته امداد گیلان با بیان اینکه در نیمه نخست امسال 13 هزار و 725 نفر از مددجویان از برنامه‌های طرح نظام جامع آموزشی– تربیتی بهره‌مند شده‌اند، اظهار کرد: زنان‌سرپرست‌خانوار، دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج، مشمولین‌ طرح‌های‌اشتغال و خودکفایی، دوشیزگان غیرمحصل ، زوج‌های جوان، خانواده های مشمول طرح اکرام ایتام ، خانواده های ساکن در مناطق ویـژۀ‌اجتماعی، سالمندان، نوجوانان در آستانۀ بلوغ، خانواده‌های‌متقاضی‌طرح فلاح مشمول این برنامه ها بوده اند.

عباس لنگرودی هدف از اجرای این طرح را ارائه آموزش‌های متناسب با شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و جغرافیایی‌خانوارهای‌تحت حمایت عنوان کرد و گفت: آموزش‌ها در جهت تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت و رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته در بین اعضای خانوارها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه مددجویان از شیوه‌های مختلفی همچون طرح فلاح، اردوی جهادی، غیرحضوری،  همایش، اردویی درون و بیرون استانی، چهره به چهره و گروهی از آموزش‌ها بهره مند می‌شوند، تصریح کرد: تمامی هزینه کردهای مربوط به این آموزش‌ها از محل درآمدهای مردمی تأمین شده که 2 میلیارد و 676 میلیون و 960 هزار ریال بوده است.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد گیلان با اشاره به اهمیت اجرای هرچه بهتر و بیشتر طرح فلاح افزود : 582 جلسه طرح فلاح در نیمه نخست سال‌جاری برای مددجویان این نهاد در استان برگزار شده است.

لنگرودی تعمیق باورهای دینی و معرفتی، تقویت عزت وکرامت انسانی، پرورش روحیۀ نشاط و امید خانواده های مورد حمایت را از جمله اهداف اجرای طرح فلاح عنوان کرد.

 وی با بیان اینکه محو بیسوادی از دیگر اقدامات اداره فرهنگی است، گفت: سال گذشته یکهزار و 128 نفر بیسواد در استان شناسایی شدند که با شرکت در کلاس‌های سوادآموزی، این تعداد بیسواد امسال به 623 نفر کاهش پیدا کرده است که تا پایان سال از سواد خواندن و نوشتن بهره مند می شوند.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد گیلان خاطرنشان کرد: آموزش‌های غیر حضوری از قبیل اجرای طرح مترجمین قرآنی( قرآن در خانه ) با شرکت یکهزار و 700 نفر ، آموزش سبک زندگی پیامبر (ص) با شرکت 920 نفر و طرح کتاب حضرت یار ( خاطرات مقام معظم رهبری ) با شرکت 950 نفر به اجرا درآمد که پس از برگزاری آزمون کتبی به نفرات برگزیده جوایزی هم اهداء شد.

لازم به ذکر است   هم اکنون  111 هزار و 335 خانوار  تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز