خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان خبر داد:

اجرای فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی از سال 2014 میلادی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از اجرای فاز دوم اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی از سال 2014 میلادی خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندر انزلی، حجت شعبانپور صبح امروز در جریان بازدید از تالاب انزلی با اشاره به اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک در این تالاب اظهار کرد: زیر کمیته‌های مختلفی زیرنظر پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی تشکیل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از اجرای فاز دوم اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی از سال 2014 میلادی خبر داد و افزود: با تکمیل پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی و بازگشت آن به شرایط مطلوب مردم ایران و دنیا از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی، تالاب انزلی را بزرگ‌ترین تالاب شمال کشور عنوان کرد و اظهار داشت: تالاب انزلی به عنوان یکی از زیست‌بوم‌های طبیعی مهم در دنیا شناخته شده است.

وی به آثار مثبت تعادل حوزه آبریز دریای کاسپین در مناطق نزدیک و مربوط به تالاب انزلی با اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک این تالاب اشاره کرد و گفت: گسترش صنعت گردشگری و بهبود کسب و کار ساکنان منطقه از مزایای اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی است.

شعبانپور اظهار کرد: 243 گونه پرنده در مطالعه پرندگان و پستانداران تالاب انزلی به ثبت رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به وجود 45 درصد از گونه‌های پرندگان ایران در تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: 112 گونه پرندگان آبزی و 131 گونه خشکی‌زی هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: زیرکمیته‌های پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی فعالیت‌های مختلفی در قالب فعالیت پایلوت مشترک در شش زمینه مربوطه را اجرایی کردند.

کد خبر : ۳۹۶۱۳۶