خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرودگاه استان گیلان خبر داد:

افزایش 300 برابری ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه سردار جنگل رشت

افزایش 300 برابری ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه سردار جنگل رشت
کد خبر : ۳۷۳۱۸۷

مدیرکل فرودگاه استان گیلان از افزایش 300 برابری ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه سردار جنگل رشت طی چند سال اخیر خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، فتاح رضوانی امروز در جلسه فرودگاه سردار جنگل این شهر بیان کرد: 54 شرکت فرودگاهی در کشور وجود دارد که این شرکت‌ها در زمینه ایجاد بستر لازم برای مسیرهای پروازی همکاری دارند.

وی ارائه خدمات را از جمله وظایف شرکت‌های فرودگاهی به مسافران پروازی عنوان کرد و افزود: تنها یک شرکت فرودگاهی در فرودگاه سردار جنگل رشت پاسخگوی شکایت در ترمینال است.

مدیرکل فرودگاه استان گیلان از افزایش 300 برابری ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه سردار جنگل رشت طی چند سال اخیر خبر داد.

رضوانی با اشاره به اینکه تاکنون 100 میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها و ایجاد رفاه مردم و مسافران در فرودگاه رشت هزینه شده است، افزود: با حمایت شرکت فرودگاه‌های کشور می‌توانیم پذیرای روزانه 100 پرواز در فرودگاه باشیم.

وی منابع درآمدی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را از محل درآمدهای هوانوردی و غیرهوانوردی عنوان کرد.

مدیرکل فرودگاه سردار جنگل رشت، با تصریح بر اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته به آرزوی 100 پرواز در شبانه‌روز می‌رسیم، بیان داشت: فرصت ارائه خدمات به این تعداد پرواز در فرودگاه رشت فراهم بوده و باید باور کنیم که فرودگاه سردار جنگل رشت ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه‌گذار دارد.

رضوانی ساختمان پاویون فرودگاه سردار جنگل رشت را امنیتی و تشریفاتی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: فرودگاه متولی نگه‌داری ساختمان پاویون بوده و استفاده از این مکان برای تمام مقام‌ها تصویب شده است.

وی اظهار کرد: برای توسعه فضای فرودگاه به 160 هکتار اراضی اطراف آن نیاز داریم.

رضوانی با اشاره به اینکه اعتبارات استانی پاسخگوی خرید این مقدار اراضی برای توسعه فرودگاه رشت نیست، یادآور شد: توسعه 160 هکتاری اطراف فرودگاه رشت از خواسته‌های مهم است.

وی اراضی مذکور را دارای مالکانی دانست و گفت: مالکان اراضی مذکور به دلیل قرار گرفتن در محدوده فرودگاه امکان فروش و یا ساخت را ندارند.

وی نصب تابلوی حقوق مسافر در ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه سردار جنگل رشت را از دیگر خدمات برشمرد و بیان داشت: مسافران می‌توانند در صورت هر گونه گلایه از مراحل خدمات‌رسانی مراتب را با بنده مکاتبه کنند.

رضوانی به انجام حدود 70 پرواز در هفته در فرودگاه سردار جنگل رشت اشاره کرد و متذکر شد: فرودگاه رشت در سال 1347 در مساحت 220 هکتار راه‌اندازی شده و نیاز توسعه اراضی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر دارد.

مدیرکل فرودگاه استان گیلان ایجاد باجه‌های نظرسنجی الکترونیکی برای پاسخگویی به پرسش‌های مسافران را از جمله اقدام‌ها در فرودگاه سردار جنگل رشت ذکر کرد.

رضوانی با اشاره به اینکه ارگان‌هایی با ماموریت مشخص متولی ارائه خدمات به مسافران هوایی داخلی و خارجی هستند، تصریح کرد: مسافر هرگونه تعلل را از اداره کل فرودگاه گیلان مطالبه می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز