خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در گیلان

مردم به کسانی رای دهند که با فساد و فحشا مبارزه می‌کنند

افرادی انتخاب شوند که حقوق مردم را استیفا کنند و در آبادانی کشور بکوشند و در مبارزه مستقیم با فحشا و فساد باشند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی پیش از ظهر امروز در دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و اعضای هیئت امنای دانشگاه گیلان در بیت نماینده ولی‌فقیه در این استان با تسلیت ایام فاطمیه بیان کرد: در دنیای کنونی عده‌ای اعتقاد دارند هر کس مردم او را انتخاب کند حتی اگر جزو حکما نباشد می‌تواند مسئولیت جامعه را داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان تصریح کرد: در قانون اساسی این مسئله ذکر شده که فقیه باید جامع‌الشرایط، مدیر، مدبر و سیاستمدار باشد و انقلاب اسلامی توسط انسانی به وجود آمد که به فلسفه و و عرفان شهرت داشت و حکیم، مجتهد و دانشمند بود.

قربانی خاطرنشان کرد: افرادی انتخاب شوند که حقوق مردم را استیفا کنند و در آبادانی کشور بکوشند و در مبارزه مستقیم با فحشا و فساد باشند.

وی ادامه داد: از آن وضعیت ناهنجار گذشته رهایی یافتیم و به حکومت مردم‌سالاری دینی رسیدیم و نمایندگان خود را در سر صندوق‌های رأی انتخاب می‌کنیم.

وی با اشاره به ورود برخی افراد در عرصه انتخابات مجلس به‌ویژه مجلس خبرگان رهبری، افزود: باید قوانین مدونی در این زمینه تنظیم شود که هر کس خود را کاندیدای مردم نکند به‌ویژه در مجلس خبرگان که افراد باید مجتهد باشند.

قربانی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد عده‌ای با قدرت و کودتا در رأس کار قرار می‌گیرند و کشور را طبق دلخواه دشمن اداره می‌کنند، تصریح کرد: حکومت در نظام اسلامی بر اساس علم و دین است.

امام جمعه رشت از اساتید دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی دانشگاه خواست تا تفکر انتخاب درست نمایندگان را در جامعه القا کنند.

کد خبر : ۳۴۷۶۳۶