خبرگزاری کار ایران

سرپرست بهداشت و محیط زیست صنعت، معدن و تجارت گیلان

واحدهای تولیدی گیلان الزامات زیست محیطی را اجرا کنند

لازم است تا همه واحدهای صنعتی نسبت به مدیریت فاضلاب‌های صنعتی، پسماندها و نیز خروجی دودکش‌ها، اقدامات لازم را به عمل آورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، سرپرست اداره ایمنی، بهداشت، انرژی و محیط زیست (HSE) سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در جمع خبرنگاران از لزوم مدیریت فاضلاب، پسماندها و خروجی دودکش واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: عدم رعایت اصول زیست محیطی، جرم انگاری در تخریب محیط زیست تلقی می شود.

فرشته حسین زاده با اشاره بر لزوم عمل به سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حفاظت از محیط زیست در بخش‌های مختلف توسعه‌ای و صنعتی بر حفاظت محیط زیست و گسترش اقتصاد سبز بر اجرای برنامه جامع الگوی مدیریت در تصفیه پسآب‌ها و پسماندهای صنعتی و جلوگیری از آلودگی هوا و به کارگیری مجدد منابع آبی در بخش‌های توسعه‌ای با هدف حفظ اکوسیستم‌های طبیعی تأکید کرد و افزود: براساس بند 4 سیاست‌های کلی محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر پیشگیری و ممانعت از انتشار انواع آلودگی‌ها و جرم انگاری تخریب غیر قابل جبران به محیط زیست، لازم است تا همه واحدهای صنعتی نسبت به مدیریت فاضلاب‌های صنعتی، پسماندها و نیز خروجی دودکش ها، اقدامات لازم را به عمل آورند.

سرپرست اداره  HSEسازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: با توجه به اهمیت و ارزش تجاری و تولیدی از پسماندهای صنعتی خوشبختانه در این زمینه مشکل خاصی در استان وجود ندارد، همچنین نصب فیلترهای تصفیه هوا بر دودکش‌های واحدهای صنعتی اقدام مناسبی از سوی واحدهای صنعتی بوده است ولی در بخش تصفیه فاضلاب صنعتی اقداماتی در دست انجام است و ضروری است تا در سریع ترین زمان ممکن این مسئله حل شود.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته جهت رعایت ملاحظات زیست محیطی در بخش صنعت استان خاطر نشان کرد: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته 6 واحد صنعتی تا پایان سال جاری با احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی و 11 واحد صنعتی دیگر تا سال آینده از لیست واحدهای صنعتی آلاینده حذف خواهند شد.

حسین زاده ابراز امیدواری کرد: با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در احداث تصفیه‌های فاضلاب صنعتی، مشکل آلایندگی بخش بزرگی از واحدهای صنعتی باقی مانده، برطرف شود.

کد خبر : ۳۴۲۹۹۰