خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان

ساماندهی مسافرکاشانه‌ها برای حفظ امنیت گردشگران ضروری‌ست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به نقش خانه‌مسافر‌ها در جذب گردشگر، گفت: مدیران این اماکن ضمن استانداردسازی خدمات، باید امنیت گردشگران را به عنوان یک اصل مورد توجه قرار دهند.

به گزارش ایلنا، رضا علیزاده در نشست تخصصی ساماندهی مسافرکاشانه‌های گیلان که با حضور سرهنگ مهرگان جانشین انتظامی استان و جمعی از فرماندهان انتظامی برگزار شد، اولین دغدغه گردشگران هنگام ورود به مقصد را یافتن محلی امن و با کیفیت جهت اقامت شبانه دانست و اظهارکرد: سنجش سطح کیفی اماکن اقامتی در ارزیابی سفر از سوی گردشگران بسیار اثرگذار قلمداد می‌شود.

وی، تاثیر صنعت گردشگری در ترسیم امنیت ملی را فزاینده خواند و بیان کرد: حضور مستقیم بازدیدکنندگان و گردشگران در یک کشور علاوه بر توسعه اقتصادی و تبادلات فرهنگی، آن کشور را به عنوان یک قطب امن گردشگری به جهانیان معرفی خواهد کرد.

علیزاده، بر امنیت افزایی در مناطق گردشگرپذیر و اماکن اقامتی تاکید کرد و گفت: امنیت در معنای گسترده یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی‌ست که در میزان تقاضای گردشگران داخلی و خارجی نقش به سزایی را ایفا می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه گیلان به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های گردشگری، همه ساله مورد استقبال گردشگران است، تعدد اماکن اقامتی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: چگونگی سازماندهی، انسجام و مدیریت فعالیت‌های این اماکن برای پاسخگویی در صحنه رقابت جهانی و چگونگی تعدیل رویکرد‌ها برای سازگاری با کاربرد محلی از دغدغه‌های اساسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است.

وی با اشاره به نقش خانه‌مسافر‌ها در جذب گردشگر، تصریح کرد: مدیران این اماکن ضمن استانداردسازی خدمات، باید امنیت گردشگران را به عنوان یک اصل مورد توجه قرار دهند.

علیزاده خاطرنشان کرد: به استناد نظرسنجی‌های انجام شده در سطح کلان، گیلان در زمره امن‌ترین استانهای کشور قرار دارد و این افتخار در نتیجه تلاش‌های بی‌دریغ عوامل انتظامی‌ست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ تامین امنیت گردشگران از سوی عوامل انتظامی در استان را شایسته تقدیر خواند و افزود: در سایه همکاری‌های پلیس و دیگر عوامل سفر روز به روز شاهد افزایش تقاضای گردشگران برای سفر به گیلان خواهیم بود.

کد خبر : ۳۱۹۸۳۹