مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:
اولین قدم برای توفیق پژوهشی، ایجاد نگرش در مدیران است
باید دقت کنیم که مسایل و موضوعات اصلی و محوری را بعنوان عناوین پژوهشی انتخاب نماییم. اولین قدم برای توفیق پژوهشی ایجاد یک نگرش مطلوب در میان مدیران رده های مختلف سازمانی است.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان: نگاه ما در آموزش و پرورش باید با تغییرات پر شتاب جهانی در حوزه علم و پژوهش همراه باشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، مهدی حاجتی درهمایش معلمان و دانش آموزان مولف و پژوهشگر در پژوهشکده تعلیم و تربیت با بیان این مطلب گفت: امام راحل عظیم الشأن به پشتوانه مردم و با فاصله ۱۳۰۰ ساله از انقلاب نبوی و ائمه اطهار موفق به شعله ور کردن مشعل انقلاب اسلامی در ایران شد او با تکیه بر اتصال ذات اقدس الهی و با ایمان و بصیرت و رویکرد انجام تکلیف دینی به پا خاست. رهبری و مدیریت درست امام از روز ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن منجر به پیروزی انقلاب شد که آثار و برکاتش را به خوبی مشاهده می کنیم.
وی با اشاره به اینکه اصولاً شناخت آینده و برنامه ریزی برای آن لازمه اش تحلیل و تسلط بر وضع موجود است. تصریح کرد: باید دقت کنیم که مسایل و موضوعات اصلی و محوری را بعنوان عناوین پژوهشی انتخاب نماییم. اولین قدم برای توفیق پژوهشی ایجاد یک نگرش مطلوب در میان مدیران رده های مختلف سازمانی است.
وی گفت: ممکن است ما ساعتی در مورد شأن معلم صحبت و سخنرانی کنیم و برای استدلال از منابع آیات و روایات بهره گیریم اما این سخنان ما باید در عمل تجلی پیدا کند و لذا همه دستگاه هایی که آموزش و پرورش را بعنوان یک دستگاه خلاق و کارآمد و مولد نیروی انسانی مفید می شناسند به اندازه سهمی که از آموزش و پرورش می برند عملاً باید مشارکت داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان کرد: انشاا…فرصتی دست دهد که پژوهشگران ما با آسیب شناسی و احصاء مشکلات اساسی و آینده پژوهی با استعانت از خرد جمعی از بین راه حلهای موجود بهترین و مناسب ترین آن را برای ارتقاء کیفی نظام آموزش و پرورش ارائه نمایند.