خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان:

مسئولیت پذیری اجتماعی با کمک رسانه ارتقاء می‌ابد

مسئولیت پذیری اجتماعی با کمک رسانه ارتقاء می‌ابد
کد خبر : ۲۴۵۷۸۰

باید جلوگیری از شکست تبلیغاتی باید به نکات مهمی توجه شود و باید باز خوردهایی که در تبلیغات است مورد توجه باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان در سومین پنل تخصصی راهکارهای توسعه مشارکت‌های همگانی با موضوع رسانه و مشارکت‌های همگانی که به همت واحد آموزش و پژوهش کمیته امداد استان و با حضورقائم مقام صدا وسیمای گیلان، جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه، دانشجویان مقطع کار‌شناسی ارشد و دکترا، پژوهشگران و مسئولین استانی در سالن المپیک رشت برگزار شد، گفت: رسانه‌ها بازتاب دهنده مشارکت‌های مردم در مناسبت‌های مختلف هستند و باید با کمک رسانه به مسئولیت پذیری اجتماعی ارتقاء بخشیم.

به گزارش ایلنا از رشت، حسین علی محمدی با قدردانی از اصحاب رسانه و صدا و سیما به جهت همراهی با برنامه‌های این نهاد افزود: رسانه‌ها می‌توانند در جریان کاهش فقر و تبیین جایگاه مشارکت‌های همگانی در کاهش این پدیده اجتماعی، کمک شایانی را به کمیته امداد کنند.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه امروز ادبیات رسانه‌ای تغییر کرده و واژه‌های جدیدی وارد ادبیات رسانه‌ها شده است، اظهار داشت: در چند سال اخیر واژه ژئو مدیا اضافه شده که به معنای جغرافیای رسانه‌ای بر محور تولید محتوا است.

ظهیری با بیان اینکه اندازه و برد موج برنامه‌ها جغرافیای ما است، افزود: برندهایی بر روی بیلبرد‌ها و تابلوهای شهر در حوزه اقتصادی می‌بینید که امروز برای افراد جامعه باور شده‌اند و افکار عمومی را از لحاظ بر‌تر بودن کیفیت در دست دارند.

وی گفت: امروز دیگر نیازی به هزینه کردن کلان کشور‌ها نیست و با رسانه و امپراطوری افکار عمومی شرکت‌ها به اهداف خود می‌رسند.

ظهیری با تاکید بر اینکه رسانه‌ای موفق است که بهتر سخن بگوید، خاطرنشان کرد: در زمان نبی‌اکرم در جنگ احد مشرکین با خود بت‌هایی آورده بودند و شروع به شعار دادن کردند در اینجا نبی مکرم اسلام می‌توانست دستور تیراندازی و مقابله بدهد اما پاسخ آن‌ها را با شعاری جامع داد.

وی با تاکید بر اینکه اگر تداوم نباشد اثر موج ایجاد شده از بین می‌رود، تصریح کرد: باید جلوگیری از شکست تبلیغاتی باید به نکات مهمی توجه شود و باید باز خوردهایی که در تبلیغات است مورد توجه باشد.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: برای نافذ بودن پیام باید شناخت مخاطب و ایجاد ارتباط با آن مورد توجه باشد و باید قالب‌های متنوعی ایجاد تا مخاطب خود را جذب کنیم و رسانه‌ای نافذ است که قالب‌های متنوع در آن قابل اجرا باشد و ایجاد برنامه در قالب مستند و نمایش برای ایجاد فرهنگ‌سازی مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز