خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

خزر دریای صلح و دوستی است

خزر دریای صلح و دوستی است
کد خبر : ۲۱۴۰۰۰

استاندار گیلان، افزایش ارتباطات نظامی، اقتصادی و سیاسی کشورهای حاشیه دریای خزر را موجب افزایش امنیت و آرامش بیشتر این دریا دانست.

استاندار گیلان گفت: خزر دریای صلح و دوستی است.

به گزارش ایلنا از رشت، روز گذشته محمدعلی نجفی در دیدار با هئیت نظامی روسیه با بیان اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی است، گفت: همانگونه که رؤسای جمهوری ایران و روسیه در نشست آستراخان اعلام کرده‌اند، حافظ امنیت و صلح خزر در کشورهای منطقه هستند.

وی با اشاره به بازدید‌های متقابل ناوگروهای دو کشور افزود: هرچقدر این ارتباطات در کنار مناسبات اقتصادی و سیاسی افزایش یابد موجب امنیت و آرامش بیشتر در این دریا می‌شود.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان فرماندهی کل قوا نیز بار‌ها تأکید کرده‌اند که ضامن امنیت دریای خزر، خود کشورهای منطقه هستند و حضور دیگران در این دریا معنا ندارد از اینرو افزایش صلح و دوستی در خزر راهبرد استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری‌های اقتصادی ایران در خزر گفت: ایران مصمم است از فرصت دریای خزر برای توسعه کشور استفاده کند.

ناخدایکم «والری آنتولیویچ سمیرنوف»، فرمانده ناوگروه اعزامی روسیه به گیلان، نیز باقدردانی از میزبانی گرم و صمیمی مسئولان گیلان گفت: ایران و روسیه در تأمین امنیت، حفظ محیط زیست و منابع بیولوژیک در خزر تاکنون کارهای بزرگی را انجام داده‌اند.

وی افزود: روابط خوب دو کشور فرصتی را ایجاد کرده است تا این کار‌ها ادامه یابد.

فرمانده ناوگروه اعزامی روسیه به گیلان خاطر نشان کرد: روسیه نیز همانند ایران معقتد است که بیگانگان نباید در حوضهٔ خزر دخالت کنند.

گفتنی است ناوگروه روسیه با پیام صلح و دوستی روز گذشته وارد بندر انزلی را ترک کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز