رسانه ها در بهینه سازی مصرف آب نقش مهمی دارند
آگاه سازی مردم و ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد انگیزه و وجود وسایل و امکانات مورد نیاز، در تحقق اهداف مدیریت مصرف تأثیرگذار است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: رسانه ها با نفوذ کلام موثری که در جامعه دارند، می توانند نقش بسزایی در هدایت افکار عمومی به سمت بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف آب ایفا کنند.
به گزارش ایلنا از رشت؛ محمد علی فرّ امینی با بیان اینکه مصرف آب به طورصحیح و مطابق الگوی مصرف و جلوگیری از هدررفت آن، می تواند تا حدی جایگزین کمبود منابع تامین آب باشد، اظهارداشت: یکی از فعالیت های عمده که درسال های گذشته مورد تأکید شرکت های آب و فاضلاب قرارگرفته، مدیریت مصرف با هدف کنترل و کاهش مصارف غیرضروری است.
وی افزود: به طور کلی درصورتی که با دقت به این موضوع توجه شود باید دنبال تغییر رفتار مصرف کنندگان بود.
فرامینی خاطرنشان کرد: آگاه سازی مردم و ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد انگیزه و وجود وسایل و امکانات مورد نیاز، در تحقق اهداف مدیریت مصرف تأثیرگذار است.
وی، با تاکید بر بهره مندی کامل از ظرفیت رسانه ها در ارتقای آگاهی های عمومی، اذعان کرد: نقش رسانه های ارتباط جمعی و همگانی در نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی آب شرب در سطح جامعه انکار ناپذیر است.