خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در جمع شوراهای اسلامی:

اختلافات شوراها و شهرداران به آرامش استان ضربه می زند

اختلافات شوراها و شهرداران به آرامش استان ضربه می زند
کد خبر : ۱۶۳۶۴۹

روح حاکم براندیشه های شوراها اسلامی، همیاری، همکاری و حل معضلات استان و ساخت و آبادانی روستاها و شهرها است.

همایش روز ملی شوراها با حضور معاونین استاندار، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی استان گیلان برگزار شد.
به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در این همایش با اشاره به اهمیت شوراها و تأکید قرآن نسبت به این مهم تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها برمردم سالاری و حضور مردم در تصمیمات خرد و کلان تأکید داشته اند و درسالی که بنام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین گردیده باید با همکاری و همیاری و باتمام توان در جهت تحقق این مهم تلاش کنیم.
استاندار گیلان با اشاره به اهمیت شوراها در توسعه و آبادانی گفت: روح حاکم براندیشه های شوراها اسلامی، همیاری، همکاری و حل معضلات استان و ساخت و آبادانی روستاها و شهرها است.
نماینده عالی دولت در گیلان انتخاب شورا توسط آراء مستقیم مردم را از جمله برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: کارکرد شوراها فقط مشورتی نیست بلکه اختیارات اجرایی و سیاستگزاری دارد البته این به معنای ورود خارج از اختیارات قانونی نیست؛ بنابراین ضرورت ندارد به مسائل ریز اجرایی وارد شد.
استاندار گیلان در ادامه افزود: اختلافات نباید آنقدر زیاد شود که اندیشه تفرق شوراها و شهرداران شنیده شود و به اختلافات دامن بزنیم بویژه اینکه فضای استان با آرامش و بدون حاشیه است
وی با بیان اینکه باید همگی تلاش نمائیم تا فرهنگ اصیل گیلان پررنگ تر شود افزود: باید فرهنگ همکاری، همیاری، فضا سازی اجتماعی، مشارکت جمعی در استان بیش از پیش توجه گردد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه همه باید با همیاری درخدمت مردم باشیم، افزود: برخی نمی خواهند دولت موفق باشد و اختلافات کوچک را بزرگنمایی می کنند و من از این افراد دعوت می کنم به فکر توسعه استان باشند.
نجفی با اشاره به وجود فرهنگ اصیل گیلان اظهار داشت: سیمای شهری باید متناسب با اندیشه والا و پیشینه غنی مردم گیلان باشد و باید با فرهنگ سازی و برنامه ریزی فضای مناسب، پرنشاط و با آرامش را در گیلان فراهم کنیم.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اهمیت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: در استان گیلان ۵/۸ برابر اعتبارات عمرانی در سالهای ۹۱ و ۹۲ صرف پرداخت یارانه ها شد.
استاندار گیلان با اشاره به سخنان وزیرنیرو و در خصوص بدهی ۲۲ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران برق اظهار داشت: باید دست به دست هم دهیم و تلاش نمائیم تا اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها به بهترین نحو ممکن و با آرامش به گونه ای که کمترین فشار به مردم تحمیل گردد، اجرا شود.
نجفی برتوسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تأکید کرد و افزود: باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته بدهی کل شهرداران پرداخت گردید و تمامی عوارض و ارزش افزوده پرداخت شد.
استاندار گیلان اظهار داشت: برای نخستین بار در قانون بودجه در سال جاری ۶۰ میلیارد تومان به صورت متمرکز برای شهر و روستاها ی پایین تر از ۵۰ نفر در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: درخصوص قیمت کرایه های حمل و نقل شهری کار کارشناسی در کمیسیون های شهرداری و فرمانداری ها انجام پذیرد و قیمت ها بصورت درک متقابل و در حد توان مردم باشد.
در ادامه این مراسم شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی گفت: با شکل گیری شوراها اختیارات شهر و روستاها به دست مردم سپرده شده است و قانون نیز حمایت ویژه ای از شوراها داشته است تا کمک حال دولت درشهرها و روستاها باشند.
وی افزود: در استان گیلان ۲۰۴۲ روستا با ۶۳۱۶ نفر به عنوان اعضای شورا مشغول به فعالیت هستند.
در ادامه این نشست لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی تشکیل شوراها را از جمله اقدامات ارزشمند و بزرگ بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی برشمرد و افزود: تشکیل شوراها از جمله اقداماتی بشمار می رود که در جوامع پیشرفته و مدرن شکل می گیرد و در جوامع کمتر توسعه یافته قدرت تشکیل شورا وجود ندارد.
لاهوتی افزود: هم اکنون ۳ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای اتمام آنها ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد ریال اعتبار نیاز است.
در ادامه این نشست خدایگانی رئیس شورای اسلامی استان گفت: در قانون اساسی بر اصل تمرکز زدایی در اداره کشور تاکید دارد و اصل بر این است که وظایف شهر و روستا به خود مردم واگذار شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز