خبرگزاری کار ایران

واکنش ایلنا به جوابیه اداره کل راه و شهرسازی گیلان:

توضیحات ارسالی هیچ ارتباطی با گزارش انتشار یافته در ایلنا نداشت/ به تهدیدها و اتهامات شما مستند پاسخ می‌دهیم

توضیحات ارسالی هیچ ارتباطی با گزارش انتشار یافته در ایلنا نداشت/
به تهدیدها و اتهامات شما مستند پاسخ می‌دهیم
کد خبر : ۱۵۴۶۲۴۸

توضیحات ارسالی اداره کل راه و شهرسازی هیچ ارتباطی با گزارش انتشار یافته از سوی ایلنا نداشته و مشتی کلی گویی و تهدید توام با اتهام بود که در گزارش های آتی به تمام آنها پاسخ داده خواهد شد.

بدنبال انتشار خبری با عنوان  «اداره راه و شهرسازی گیلان را به بهشت رانت خواران تبدیل کرده اند» در تاریخ 24/7/1403 در خبرگزاری کار ایران (ایلنا) ، توضیحاتی از سوی اداره کل راه و شهرسازی گیلان در اختیار ایلنا قرار گرفت که بخش هایی از آن که مرتبط با گزارش مزبور می باشد ، به شرح آتی منتشر می شود.

تکرار انتشار اخبار دور از واقع از این خبرگزاری علیه راه و شهرسازی گیلان در حالی صورت می گیرد که اداره ارتباطات و اطلاع رسانی این اداره کل در پیام محترمانه و حرفه‌ای، «جوابیه» خبر نخست این خبرگزاری را صادر کرد اما مجددا این خبرگزاری روند غیر حرفه‌ای که پیش گرفته بود را در ذیل جوابیه و در اخبار بعد آن ادامه داد و از آنجایی که پیگیری قانونی و حقوقی این کذب پردازی‌ها برای این اداره کل محفوظ است. پاسخگویی به موارد کذب از طریق اداره حقوقی این اداره کل به صورت قانونی پیگیری می شود.

 در بخش دیگری از این توضیحات تصریح شده است: از آنجایی که رسانه بعنوان ابزار مهم فسادستیزی است اما حال اگر این رسانه در خدمت «فساد»  باشد تکلیف چه می شود؛ قطعا در چنین شرایطی پاک دستی و مبارزه با فساد «هزینه بردار» است و مجموعه راه و شهرسازی گیلان از مدیریت گرفته تا لایه های زیرین مادامی که در مقابل ،فساد رانت و ویژه خواری قرار گرفتند زیر تیغ رسانه های فاسد خواهند رفت و این مجموعه هزینه مقابله با فساد را می پردازد اجازه نمی دهد تا حقی از کسی پایمال شود .

همچنین در جای دیگری از جوابیه اداره کل راه و شهرسازی آمده است: فشار رسانه‌ای و غیر متعارف این خبرگزاری در حالی بر اداره کل راه و شهرسازی گیلان قوت گرفته است که حرکت نهضت ملی مسکن در استان شتاب تندی گرفته و ساخت و ساز و اجرای پروژه‌های مسکن ملی در این استان به نسبت سالهای گذشته رشد چشم گیری داشته و در میانگین کشوری ۱۱ پله ارتقاء پیدا کرده است تا جایی که در گذشته آمار انصرافی‌ها به ۳۰ متقاضی در ماه می رسید اما اکنون این آمار به کمتر از ۵ متقاضی مسکن ملی رسیده است و پیشرفت پروژه‌ها امید به خانه دار شدن را به مردم که همان ولی نعمت‌های ما هستند، برگردانده است.

عملکرد راه و شهرسازی گیلان در حوزه‌های مختلف به ویژه اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت به قدری درخشان و قابل دفاع است که با انتشار برخی اخبار کذب، جهت دار و مهندسی شده «خدشه دار» نمی‌شود چرا که مردم بهترین قاضی هستند.

در بخش پایانی این جوابیه همچنین تصریح شده است: عدم همراهی و حمایت رسانه های گیلان از خبرهای غیرواقعی این خبرگزاری چند پیام دارد که مهم ترین آن بینش و شناخت رسانه‌های گیلان از عملکرد این اداره کل بوده است.

 

هیچ پاسخی به موارد مطروحه در گزارش منتشر شده در ایلنا نداده‌اید

اسناد فساد را منتشر می کنیم

روح حاکم بر توضیحات ارسالی اداره کل راه و شهرسازی گیلان برای ایلنا از این واقعیت حکایت دارد که نه تنها خدشه‌ای بر گزارش مورد اشاره وارد نیست ، بلکه عصبانیت و دست  و پا زدن‌های بی‌خود مدعیان فساد‌ستیزی حاکی از تخلفات غیر قابل اغماض در این مجموعه است.

این اداره کل با توسل به شیوه‌ای قدیمی و البته نخ نما و فرار رو به جلو، هیچ پاسخی به موارد مطروحه در گزارش منتشر شده توسط ایلنا نداده است.

اتفاقا ایلنا که رسانه ای خوش سابقه در فساد ستیزی است و عملکردش در این زمینه به خوبی قابل احصاء است،‌ بدلیل ملاحضاتی که در انتشار گزارش مورد اشاره داشت از انتشار اسناد متقن و خدشه ناپذیری که در اختیار داشت، صرف نظر کرد، اما اکنون که قرار است مرجع قضایی بین ما داوری کند، ایلنا در مقطع مقتضی هم اسناد در اختیار را منتشر می‌کند و هم آن را در اختیار مرجع قضایی قرار خواهد داد تا معلوم شود دروغگو کیست؟

همچنانکه گفته شد توضیحات ارسالی اداره کل راه و شهرسازی هیچ ارتباطی با گزارش انتشار یافته از سوی ایلنا نداشته و مشتی کلی گویی و تهدید توام با اتهام بود که در گزارش های آتی به تمام آنها پاسخ داده خواهد شد.

به عنوان نمونه در بخشی از پاسخ ارسالی، به عملکرد این اداره کل در حوزه ساخت مسکن اشاره شده که البته این موضوع نیز در رصد این رسانه است.

اما حال که دوستان این همه از دستاوردسازی‌هایی که عرضه می‌کنند، رضایت دارند، بد نیست به این سوالات پاسخ دهند که دلیل مسدود شدن حساب اداره کل راه و شهرسازی در گذشته‌ای نه چندان دور چه بوده است؟

چرا خودروهای متعلق به این اداره کل به حراج گذاشته شده است؟ دلیل این همه شکایت هایی که علیه اداره راه و شهرسازی گیلان در دیوان عدالت اداری صورت می‌گیرد، چیست؟ و ده‌ها سوال دیگری که حتما بایست در آینده‌ای نه چندان دور به آن پاسخ داده شود.

ضمن آنکه برای آسوده شدن خیال دوستان، فعلا فقط به این نکته بسنده می‌کنیم که ماههاست ایلنا بر روی جریان شناسی فساد در گیلان متمرکز شده و توانسته براساس تحقیقات و مطالعات صورت گرفته به نتایج خوبی در این حوزه دست یازد که آن را هم بدون لکنت و تعارف در معرض قضاوت افکار عمومی خواهد داد که لانه گزینی‌های این شبکه فاسد در برخی ادارات استان نیز قابل تامل است.

نکته پایانی آنکه، گویا این دوستان ساده ترین وظیفه یعنی چگونگی رصد اخبار مرتبط با حوزه خود را هم نمی‌دانند،‌ چرا که گزارش مورد اشاره از بازتاب مطلوب و در خور توجهی برخوردار بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز