خبرگزاری کار ایران

افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات شهرستان لنگرود

افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات شهرستان لنگرود
کد خبر : ۱۵۴۲۲۴۷

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرستان لنگرود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از لنگرود، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در حاشیه بازدید از بندر گردشگری چمخاله، با بیان اینکه اعتبارات شهرستان لنگرود در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: با توجه به پیش بینی‌های قانونی ، امکان افزایش اعتبارات شهرستان لنگرود وجود دارد. 

محمد رضا رستمی عضویت نماینده مردم شهرستان لنگرود در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی را فرصت و ظرفیتی مغتنم برای استان و شهرستان دانست وافزود: با توجه به پیگیری‌های نماینده شهرستان برای اجرای طرح‌های راهسازی و آب و فاضلاب در لنگرود، در صورت تامین اعتبارات این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی، شرایط شهرستان بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به پیگیری جدی برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در شهرستان لنگرود، اضافه کرد: تکمیل بندر چمخاله از طرح‌های مهم گردشگری گیلان است که می‌تواند با جذب سرمایه گذران علاوه بر فراهم شدن زمینه اشتغال جوانان، موجب توسعه‌ی اقتصادی شهرستان لنگرود باشد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی، با سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌های لازم را در این بندر ایجاد کرده است، گفت: در حال حاضر شرایط مناسب برای جذب سرمایه گذار فراهم است و یکی از طرح‌های پیش بینی شده در این بندر، طرح پرورش ماهی در قفس در این شهرستان است که باید جدی پیگیری شود.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه ساخت مرحله نخست بندر چمخاله با صرف حدود ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه در مراحل پایانی قرار دارد، افزود: پیش بینی می‌شود ساخت این بخش از بندر چمخاله اسفندماه امسال به پایان برسد.

مهرداد لاهوتی با بیان اینکه برای تکمیل مرحله نخست بندر چمخاله شامل راه دسترسی و برخی کار‌های باقی مانده به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در حال برنامه‌ریزی است تا ساخت مرحله دوم این بندر را به بخش خصوصی واگذار کند که با ساخت هتل‌ها و مکان‌های تفریحی و بهره برداری از بخش دوم بندر چمخاله برای هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاثیر اقتصادی این اجرای این طرح فراتر از شهرستان لنگرود خواهد بود و می‌تواند به عنوان یک طرح نمونه در سطح استان عمل کند، افزود: ساخت بندر چمخاله از سال ۹۶ آغاز شده که با همکاری مسئولان به بهره‌برداری خواهدرسید. 

به گفته مهرداد لاهوتی، با توجه به اینکه بندر چمخاله بندری اقتصادی گردشگری تعریف شده، بهره برداری از این بندر می‌تواند در اقتصاد شهرستان و استان تاثیر بسزایی داشته باشد و تلاش می‌کنیم که این طرح هر چه سریع‌تر به پایان برسد.

همچنین امروز رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان و نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مسئولان از طرح تفریحی تله کابین و سورتمه لنگرود بازدید کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز