خبرگزاری کار ایران

به بهانه پایان حکم ماموریت امام جمعه رودبار مطرح شد؛

در آخرین خطبه خود بگویید صدای چند نفر از بی‌صدایان و رنج کشیدگان رودبار بودید

در آخرین خطبه خود بگویید صدای چند نفر از بی‌صدایان و رنج کشیدگان رودبار بودید
کد خبر : ۱۵۳۷۴۵۱

در میان مردم بودن و شنیدن صدای آنان امری شایسته و پسندیده است اما صرفا بسنده کردن به این موضوع و نداشتن اقدام و عمل، به این حضورها جنبه نمایشی و شعاری می دهد.

در خبرها آمده بود که با پایان ماموریت حجت الاسلام سید حسن سید محمدی امام جمعه رودبار، مردم خواستار  تمدید حکم ماموریت وی در شهرستان شده‌اند اما اشاره نشده دقیقا کدام مردم! خواستار تمدید حکم ماموریت امام جمعه شده‌اند و دلایل احتمالی این درخواست چیست؟!

توصیه می‌کنیم حالا که ماموریت امام جمعه رودبار به پایان رسیده ایشان یک یا دو خطبه از خطبه‌های نماز جمعه را به ارائه گزارشی از عملکردشان به مردم شهرستان اختصاص دهند و چند اقدام مهم خود را که برای حل مشکلات مردم شهرستان داشتند، برشمرند.

مگر نه این است که می گوییم پس از خداوند متعال مردم بهترین داور برای قضاوت در مورد عملکرد مسوولان هستند و باید به نظرات آنان رجوع کرد.

اگرچه می دانیم ائمه‌ جمعه از قدرت اجرایی برخوردار نیستند و شایسته است که در امور اجرایی هم دخالت نکنند اما می‌توانند انعکاس دهنده مطالبات واقعی قاطبه مردمی باشند که از هر حیث تحت فشار هستند و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

از ضرورت برخورد با بی‌کفایتی‌ها و باند بازی‌ها و در یک کلام فساد اداری که تشدید کننده مشکلات مردم است، بگویند.

از تصمیمات و برخوردهای فرمانداری که در دو سال اخیر نه تنها از مشکلات مردم کم نکرده بلکه با تصمیمات غلط و نگاه از بالا به پایین و باز گذاشتن دست مدیران ناکارآمد بسیاری از فرصت‌ها را سوزانده و پاسخگوی عملکردش هم نبوده است، حرف بزنند.

از شالیکارانی که غیر قانونی شالیزارهای شان توسط آب منطقه ای گیلان تصاحب شده است. از مردمی که در اکثر روزهای بهار و تابستان آب آشامیدنی ندارند و بهایی گزاف برای تامین آب شرب می پردازند.

از کارگری که به دلیل داشتن سلیقه ای متفاوت با فشار نماینده، جایگاه شغلی خود در سیمان خزر را از دست داده و بعد برای مدتی اخراج و با تغییر شرایط و با قرارداد یک ماهه اجازه بازگشت به کارخانه به وی داده می‌شود و البته صدایش توسط مسوولان شهرستان شنیده نمی شود.

از راه‌های روستایی و حتی بین شهری نامناسب که در برخی موارد حتی قابل تردد توسط چارپایان هم نیست.

از دفن شدن روستای خرشک در زیر کوه بدلیل برداشت های بی رویه از معادن شن روستا و رها کردن مردم با مشکلات شان.

از غارت منابع و معادن و تخریب محیط زیست با مجوز و چراغ سبز برخی مسوولان، از دخالت در کار نهادهایی نظیر شوراها که با رای مردم انتخاب شده‌اند، از جعل و تخلف صورت گرفته در انتخاب شهردار که به حمدالله با رای دستگاه قضا این پروژه ناکام ماند.

از برخورد های امنیتی و قضایی با روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای در سطح شهرستان با اصرار و فشارهای غیر قانونی فرماندار و عواملش که تلاشی جز استیفای حقوق مردم و طرح خواسته های آنان نداشتند.

اینها فقط بخش هایی از مصائب مردم شهرستان است که خوب است امام جمعه رودبار به مردم گزارش دهد برای از میان برداشتن این مشکلات کدام اقدام موثر را انجام داده اند.

به یقین در میان مردم بودن و شنیدن صدای آنان امری شایسته و پسندیده است اما صرفا بسنده کردن به این موضوع و نداشتن اقدام و عمل، به این حضورها جنبه نمایشی و شعاری می‌دهد.

ما از ائمه جمعه جز اینکه صدای بی‌صدایان باشند و مشکلات، مسائل و مصائب مردمی که دستشان به جایی نمی‌رسد را از مسئولان مطالبه کنند و مانع از لگدمال شدن منزلت اجتماعی آنها شوند، انتظاری نداریم.

ما باور داریم که باید صدای بی صدایان را شنید و این صدا، اگر اراده‌ای برای شنیدن آن وجود داشته باشد می تواند توسط ائمه جمعه بیشتر و بهتر منتقل و مطالبه شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز