خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان:

مصرف بهینه برق باید به سبک زندگی مردم تبدیل شود

مصرف بهینه برق باید به سبک زندگی مردم تبدیل شود
کد خبر : ۱۵۰۰۷۷۳

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان گفت: مدیریت بهینه مصرف برق باید به سبک زندگی مردم تبدیل شود تا با تغییر اقلیم در کشور، مشکلی از نظر تأمین برق پایدار و مستمر به وجود نیاید.

به گزارش ایلنا از رشت، محمود دشت بزرگ با اشاره به اینکه مدیریت مصرف برق در دوره کنونی را ضرورتی انکارناپذیر است، اظهار کرد: با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی و ظهور و بروزگرما و سرمای بی سابقه، استفاده بهینه از انرژی برق باید در اولویت قرار بگیرد تا همگان بتوانند از نعمت برق استفاده کنند.

وی افزود: علاوه بر شیوع پدیده تغییر اقلیم، پدیده آلودگی هوا نیز از جمله مشکلاتی است که بسیاری از کشورهای جهان و از جمله ایران، با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که استفاده بهینه از انرژی برق و دیگر حامل‌های انرژی همانند آب، گاز، نفت و … می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از بیماری‌های مزمن تنفسی، ریوی، قلبی و عروقی داشته باشد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در خصوص اهداف مدیریت مصرف برق گفت: هدف از مدیریت مصرف برق، به هیچ عنوان کم مصرف‌کردن برق و محدود کردن آن نبوده، بلکه هدف، استفاده منطقی، هوشمندانه و درست از انرژی برق است در واقع از انرژی برق باید به وقت نیاز و به اندازه استفاده کرد.

وی افزود: با راهکارهای ساده‌ای مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی، تنظیم درجه کولر بر روی ۲۴ درجه سانتیگراد، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج بار و استفاده از روشنایی طبیعی به راحتی می‌توان از هدر رفت و اسراف انرژی برق جلوگیری کرد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان تصریح کرد: مدیریت مصرف برق باید به سبک زندگی مردم تبدیل شود تا با تغییر اقلیم در کشور، مشکلی از نظر تأمین برق پایدار و مستمر به وجود نیاید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز