خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار شد؛

ضرورت توجه به پوشش خدمات بیمه‌ای و اشتغال ایثارگران اولویت بنیاد

ضرورت توجه به پوشش خدمات بیمه‌ای و اشتغال ایثارگران اولویت بنیاد
کد خبر : ۱۳۳۳۵۰۶

معاون رئیس جمهور گفت: پوشش خدمات بیمه‌ای و توجه به اشتغال، رفاه و معیشت جامعه ایثار گر کشور از برنامه‌های حمایتی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور است.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز در آخرین روز از سفر دو روزه خود به گیلان در نشست با نمایندگان استان، ضمن بررسی مسایل و مشکلات جامعه حوزه ایثار و شهادت گیلان گفت: خدمات درمانی این بنیاد به جامعه ایثارگران عمدتا به صورت پوشش بیمه‌ای است و اگر ایثارگری تحت پوشش بیمه تکمیلی اجباری دستگاه دیگری مانند نیرو‌های مسلح نباشد ما تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌دهیم و هزینه‌های درمانی اشان را صد درصد پرداخت می‌کنیم.

 سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در حوزه پرداخت، به علت کسری اعتبارات بیمه عقب ماندگی داریم، افزود: با کمک مجلس و دولت منابعی تجهیز شده که با فروش آن، بدهکاری بنیاد در حوزه بیمه را پرداخت می‌کنیم و امیدواریم سال آینده شرایط بهتری فراهم شود.

وی توجه به معیشت ایثارگران و ساماندهی گلزار‌های شهدا را مهم دانست و بر لزوم تخصیص منابع یک درصد بودجه جاری دستگاه‌ها به بنیاد شهید در هر استان تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور همچنین در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در باره اشتغال ایثارگران و خانواده هایشان نیز گفت: اختصاص سهمیه ۲۵ درصد در آزمون استخدامی ویژه ایثارگران و اعطای تسهیلات اشتغال از طریق نهاد‌های مختلف و همچنین صندوق اشتغال کارآفرینی از جمله حمایت‌های این بنیاد برای اشتغال جامعه ایثار گر کشور است.

 سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی حمایت از طرح‌های اشتغال زایی ایثارگران به ویژه طرح‌های دانش بنیان را مهم دانست و افزود: تا کنون هزار استارت آپ ایثارگر در کشور شناسایی و ساماندهی شده که به زودی با برگزاری یک استارت آپ ویکند یا یک همایش کارآفرینی و جلسه آموزشی-تجربی از ایثارگران برتر و ممتاز این حوزه کارآفرین به عنوان موتور‌های محرک تولید و اشتغالزایی تجلیل خواهد شد.

نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس نیز با بیان اینکه ایثارگران، مردان روز‌های سخت هستند که با نثار جانشان از نظام و اسلام دفاع کردند، گفت: مجموعه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان گیلان بر این باوریم که باید تمام توان خود را برای ایجاد رفاه و حل مشکلات این افراد در زمینه‌های اشتغال و معیشتی به کار بگیریم.

 

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز