خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته ملی المپیک در رشت:

جامعه امروز نیازمند الگوبرداری از معرفت و اخلاق شهدا است

جامعه امروز نیازمند الگوبرداری از معرفت و اخلاق شهدا است
کد خبر : ۱۱۵۲۴۰۸

رئیس کمیته ملی المپیک با تأکید بر ضرورت توجه به ساحت روحانی ورزش، گفت: جامعه امروز نیازمند الگوبرداری از معرفت و اخلاق شهدا است.

به گزارش ایلنا از رشت، سید رضا صالحی امیری در یادواره ۳۶۰ شهید ورزشکار گیلانی به جایگاه شهدا اشاره و با بیان اینگه آن‌ها نیازی به برگزاری مراسم بزرگداشت و تجلیل ندارند، اظهار کرد: توسل ما به شهدا سبب می‌شود تا به سمت نور هدایت شویم.

وی با بیان اینکه امروز جامعه نیازمند معرفت و اخلاق و الگوبرداری از زندگی شهدا است، گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت و یادواره شهدا فرصتی برای بهره‌مند شدن از فضائل شهدا است.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه با اشاره به اینکه شهدا مسیر درست حرکت و رسیدن به قله‌های افتخار را به ما نشان می‌دهند، افزود: انحراف از مسیر شهدا سرگشتگی و گمراهی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: وجود تورم و بیکاری در حوزه اقتصادی، اعتیاد و طلاق و ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها در حوزه اجتماعی و حتی برخی مشکلات در حوزه سیاسی به دلیل دور شدن از مسیر و راه شهدا است.

صالحی امیری با اشاره به اینکه ابعاد جسمانی و روحانی دو ساحت ورزش است، تصریح کرد: رسیدن به ورزش، مقام و بعد مادی ساحت جسمانی و داشتن مرام، اخلاق و فضیلت و روحیه پهلوانی ساحت روحانی ورزش است.

وی با بیان اینکه هویت ورزش را ساحت روحانی آن تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: جوانان امروز ایران نیازمند عبور از رذیلت‌ها و رسیدن به فضیلت شهدا و مدیریت و راهنمایی هستند.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به این جایگاه خون و جوانان بسیاری را تقدیم کرده است، گفت: بزرگترین دستاورد دفاع مقدس انقلاب فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ایثار و از خود گذشتگی و همدلی و استقامت و مقاومت و شجاعت و جهاد و شهادت را گفتمان جمهوری اسلامی گفتمان جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: شهدا از امام حسین (ع) الگوبرداری کردند. و به همین واسطه این مسیر هرگز خاموش نمی‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز