مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان مطرح کرد:
مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی پلی برای پاسخگویی به سئوالات مخاطبان
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان مرکز ارتباطات مردمی این سازمان را مرجع رسمی برای پاسخگویی به سئوالات شرکای اجتماعی در خصوص نحوه استفاده از سامانه خدمات غیرحضوری و انواع مشاوره ها معرفی کرد.
به گزارش ایلنا از رشت، علی حسیننژاد با اشاره به اینکه طرح 3070 از اواخر آبان ماه آغاز شده و طی آن 30 خدمت اصلی و پر مراجعه تامین اجتماعی با قابلیت ارائه غیرحضوری بر روی سامانه مربوطه پیاده خواهد شد، افزود: براساس برآوردها پیش بینی میشود با تکمیل این طرح سالانه 70 میلیون از 96 میلیون مراجعه به شعب و واحدهای تامین اجتماعی در سراسر کشور کاسته شود .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه طبق آمار استانی، سالانه حدود 3 تا 4 میلیون مراجعه به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی در سطح استان گیلان وجود دارد که متوسط روزانه 10 تا 12 هزار مراجعه را دربر میگیرد اظهار داشت : پس از فراهم شدن امکانات اولیه توسعه خدمات اینترنتی و بویژه با حذف تامین اعتبار دفترچه های درمانی و جایگزینی استحقاق سنجی سیستمی برای آن حدود 20 تا 25 درصد این مراجعات کاهش یافت و با اجرای جامع طرح 3070 امیدواریم که شاهد کاهشمجدد 40 تا 50 درصدی مراجعات حضوری باشیم .
علی حسین نژاد با دعوت از تمامی بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران به منظور ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی http://eservices.tamin.ir ، به تشریح 9 خدمت رونمایی شده تاکنون پرداخته و در خصوص سئوالات احتمالی مخاطبان به منظور استفاده از این سامانه اظهار داشت: کارشناسان دوره دیده مرکز ارتباطات مردمی سازمان با شماره 1420 آماده پاسخگوئی و راهنمایی در این زمینه بوده و در سطح شعب نیز کارشناسانی بمنظور هدایت شرکای اجتماعی و آموزش کاربردی جهت بهره مندی از سرویس های تعریف شده پیش بینی شده است .