خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان خواستار شد:

راه‌اندازی مراکز صادراتی در استان گلستان

استاندار گلستان تشکیل و راه‌اندازی مراکز صادراتی در این استان را خواستار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسن صادقلو در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: اتاق بازرگانی گرگان با مشارکت فعالان اقتصادی گلستان نسبت به تشکیل و راه‌اندازی مرکز صادراتی در حوزه‌های مختلف در استان در کوتاه‌ترین زمان اقدام کند.

صادقلو افزود: تولیدکنندگان از تشکیل و راه‌اندازی چنین مرکز صادراتی در استان گلستان که نیاز مبرم منطقه به شمار می‌رود، احساس امنیت در فعالیت‌های خود خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی گلستان علاوه بر تخصصی بودن دارای پیچیدگی‌هایی است، گفت: باید به مسایل و مشکلات این حوزه توجه ویژه کرده و تخصصی‌تر نسبت به رفع آنها برای شتاب دادن به توسعه استان کمک کرد.

استاندار گلستان رفع مشکلات نقدینگی صنایع تبدیلی، تامین نهاده‌های کشاورزی با قیمت‌های مناسب، بیمه آبزیان، افزایش دانش فنی کشاورزان، مدیریت چاه‌های آب زراعی، سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه تحقیقات کشاورزی، پیگیری نوسازی ماشین آلات کشاورزی، تامین آب زراعی با استفاده از روش علمی، پیگیری قیمت‌گذاری گندم بر اساس کیفیت، پیگیری تفاهم‌نامه‌ها با بنیاد مستضعفان و بانک سینا در توسعه روستاهای گلستان را از جمله نیازهای مهم این حوزه عنوان کرد که باید عملیاتی شود.

صادقلو برگزاری نشست ویژه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی با حضور مدیران بانک‌های گلستان با فعالان بخش کشاورزی شد تا مسایل و مشکلات بانکی این حوزه زیربنایی مورد بررسی و در رفع آن تلاش شود.

صادقلو گفت: نسبت به انتقال آب از چشمه‌های زرین گل شهرستان علی آباد به استان سمنان، مسوولان ارشد این استان حساس هستند و با جدیت این مساله پیگیری می‌شود.

استاندار گلستان ادامه داد: زمین‌های بندر خشک در منطقه مرزی اینچه برون گنبدکاووس قطعه بندی و آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران برای ایجاد زیرساخت و بهره برداری توسط اداره کل راه آهن استان است.

به گفته وی زمین بندر خشک دارای یک هزار و 250 هکتار است که 200 هکتار آن در تملک دولت بوده و بقیه برای ایجاد زیرساخت در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۳۹۷۳۱۱