خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد:

برگزاری دوره‌های آموزشی برق امید برای دهیاران و شوراهای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری دوره‌های آموزشی برق امید برای دهیاران و شوراهای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر : ۹۹۰۷۵۳

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دوره های آموزشی ویژه برای اجرای طرح برق اُمید در بین اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران شهرها و روستاهای این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " داود راهزادی" با بیان این مطلب، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از هزار و 750 روستای دارای سکنه دارد که اغلب آنان دارای شورای اسلامی و دهیاری هستند.

وی با بیان اینکه این استان بیش از 20 شهر دارد و تمامی این شهرها دارای اعضای شورای اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت تمامی دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا جهت تبیین اهداف برق اُمید بهره های لازم برده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل کمیته های مشترک واحدهای مختلف این شرکت برای حضور در مناطق روستایی و شهری برای اطلاع رسانی‌های طرح برق امید هم خبرداد.

راهزادی گفت: اعضای این کمیته‌ها باید اطلاعات لازم اجرای این طرح را گردآوری و سپس با حضور در روستاها و شهرها اقدام به آگاهی بخشی کرده تا مسئولان و مردم به نحو شایسته‌ای با اجرای طرح برق امید آشنایی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیون مشترک خانگی در کشور وجود دارد که در 2 دسته "زیرالگو" و "بیش از الگو" تقسیم بندی شده اند که برای هرکدام تعرفه خاصی تعریف شده است، خاطرنشان کرد: در این بین، ۸۵ درصد از مشترکان زیرالگو برق مصرف می‌کنند و تنها ۱۵ درصد بالاتر از الگو‌های تعیین شده مصرف دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با تقسیم بندی مشترکان زیرالگو به 2 دسته خوش مصرف و کم مصرف، یادآورشد: ‌۳۰ میلیون نفر مشترک در طرح برق امید از تخفیف صد درصدی بهای برق بهره‌مند خواهند شد که حدود هشت و نیم میلیون مشترک در این محدوده بوده و تا زمانی که کم مصرف باقی بمانند، از تخفیف صد درصدی بهره‌مند می شوند. 

راهزادی گفت: البته مشترکان خوش مصرف هم می‌توانند با رعایت نکاتی ساده، خود را به جرگه کم مصرف‌ها رسانده و از تخفیف صد درصدی بهای برق مصرفی بهره‌مند شوند چراکه تعرفه‌های برق پلکانی است و هرچه از میزان مصرف برق مشترکان کاسته شود، مزایای اقتصادی برای خانوار‌ها دارد.

وی افزود: به طور مثال اگر مشترکان ۱۰ درصد مصرف برق خود را کم کنند، ۲۰ درصد از هزینه برق‌شان کم می‌شود و اگر ۲۰ درصد مصرف را کاهش دهند، شاهد کاهش ۴۰ درصدی هزینه برق مصرفی خواهند بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز