خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

خدمات مرتبط با سلامت روان افراد در جامعه رایگان است

خدمات مرتبط با سلامت روان افراد در جامعه رایگان است
کد خبر : ۱۴۰۶۷۱۳

خود مراقبتی اولین گام سلامت روانی یک جامعه است

کارشناس ارشد سلامت روان مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که خدمات حرفه‌ای مرتبط با سلامت روانی در جامعه، رایگان و این خدمات در برخی از مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هم اکنون به صورت رایگان انجام می‌شود.

"سیدحبیب الله تقوی زاده" در گفت و گو با ایلنا از یاسوج با بیان اینکه خدمات حرفه ای سلامت روانی در جامعه شامل غربالگری، مداخلات آموزش روانشناختی و آموزش پیش‌گیرانه است، اظهار داشت: همگی این خدمات در وزارت بهداشت به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی هدف از این اقدامات را شناسایی زود هنگام و پیشگیری از مشکلات سلامت روانی جامعه عنوان و گفت: خدمات تخصصی تر نیز در مراکز سلامت روان جامعه نگر (سراج) به صورت رایگان و در ۲۳ مرکز و ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌شود.

کارشناس ارشد سلامت روان مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه هدف از این مداخلات، پیشگیری و درمان مشکلات و اختلالات سلامت روان بعلاوه جلوگیری از گسترش این بیماری است، خاطرنشان کرد: خدمات تخصصی این مراکز شامل تشخیص و درمان اختلالات خفیف و شدید روان،  مددکاری اجتماعی، ویزیت در منزل و آموزشهای پیشگیرانه در حوزه سلامت روان بعلاوه مهارتهای زندگی، فرزندپروری، خودمراقبتی و آموزش به بیماران و خانواده های آنان است.

تقوی زاده، خودمراقبتی را اولین گام برای رسیدن به سلامت روان و جامعه سالم دانست و یادآور شد: مراقبت از خود، راهی است که بوسیله آن افراد تلاش می‌کنند از بیماری‌ها، رنج‌ها و ناتوانی‌ها در امان بوده و سلامت خود را ارتقاء بخشند و درصد بالایی از بیماری‌ها، با برداشتن گام خود مراقبتی کاهش می‌یابد. 

وی با تاکید براینکه خدمات مرتبط با سلامت روان توسط کارشناس متخصص در مرکز خدمات جامع سلامت به صورت رایگان ارائه می‌شود، تصریح کرد: خود مراقبتی‌ها می‌تواند به فرزندان خانواده، دوستان، همسایگان، هم محله‌ای‌ها و سایر افراد جامعه کمک فراوانی در حوزه سلامت روانی بکند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز