خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان؛

اساس تحول، دگرگونی در منابع انسانی است

اساس تحول، دگرگونی در منابع انسانی است
کد خبر : ۲۲۳۳۰۸

اخلاق حرفه‌ای یکی از مسائل مهم همه جوامع بشری است که ما باید در ادارات و دستگاه‌های دولتی با توجه به نوع شغل مدنظر قرار دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: روسأی ادارات در تمام امور آموزش و پرورش منطقه خود مسئولند و باید با تمام توان و خلوص نیت برای ارتقاء و سطح تعلیم و تربیت در حوزه کاری خود تلاش کنند.

به گزارش ایلنا ازکرمان، جهانگیری در گردهمایی روسأی ادارات با بیان اینکه مدیریت اخلاق مداری مبتنی بر روابط انسانی و توانمندسازی معلمان مهم ترین موضوعات آموزش و پرورش هستند، افزود: اگر بتوانیم این دو امر مهم را به جد دنبال کنیم موجب ارتقاء و اثر بخشی و کارایی در آموزش و پرورش می شود.

وی تصریح کرد: وی با بیان اینکه دلبستگی به کار، روحیه مشارکت، ایجاد تعامل بایکدیگر، احترام به دیگران، صادق بودن، عدالت، انصاف، وفاداری و همدلی از مؤلفه های اصلی اخلاق حرفه ای هستند تأکید کرد: برای تحقق این مؤلفه های مهم در سیستم های دولتی باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خدمت گذاری، امانت داری، پیگیری، انضباط کاری، مسئولیت پذیری، مهرورزی، خوش رفتاری، بردباری، دادورزی و انصاف را از اصول مهم اخلاق حرفه ای ذکر کرد.

جهانگیری گفت: همه سازمان ها برای ارائه خدمت به مردم ایجاد شده اند و کارکنان هرسازمان در واقع خادمان مردم هستند.

وی افزود: هدف گروه در آموزش و پرورش دانش آموزان، اولیاء و جامعه است.

وی بابیان اینکه انسان باید کار و مسئولیت خود را نوعی امانت بداند گفت: معلم امانت داری است که انسان امانت اوست پس باید نهایت تلاش و ازخود گذشتگی را در راستای تکامل یک انسان داشته باشد.

وی بیان داشت: گشاده رویی، فروتنی و نرم خویی را نفوذ در دلها و پیوند قلبها است.

وی با اشاره به سخن امام علی علیه السلام که فرموده اند «برای برآوردن حاجت های مردم شکیبایی ورزید» گفت: صبر و بردباری از صفات بارز هر انسان موفقی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: بی انصافی، بی عدالتی، در ادارات باعثپارتی بازی، رشوه خواری، بدگویی و بطور کلی عدم اعتماد می شود.

جهانگیری در پایان گفت: خودکامگی، خودسری، خودرأیی و سلطه گری تباه کننده فرد و سازمان است و زمینه ی ابتکار، نوآوری و خلاقیت کارکنان را تباه می سازد.

ارسال نظر