خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان؛

امضا تفاهم‌نامه با هدف توانمندسازی جامعه عشایری

امضا تفاهم‌نامه با هدف توانمندسازی جامعه عشایری
کد خبر : ۲۰۹۸۹۵

با هدف ارتقا و توسعه توانمندی‌های علمی، مهارتی و تولیدی خانوارهای عشایری استان کرمان، تفاهم‌نامه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و امور عشایری استان کرمان به امضا رسید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کرمان گفت: این تفاهم نامه با هدف توانمندسازی جامعه عشایری و کیفیت بخشی دانش فنی و حرفه‌ای و ارتقای توانمندی‌های مهارتی و بهره‌مندی هرچه بیشتر از فرصت‌های آموزشی، افزایش امکان دسترسی به فرصت‌های شغلی مناسب و بالابردن بهره وری در تولیدات انحام می‌شود.

به گزارش ایلنا از کرمان، ابراهیمی‌نژاد افزود: مطالعه، برنامه ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی – مهارتی مورد نیاز جامعه عشایری به تناسب نیاز آنان، پیگیری اختصاص اعتبارات، تسهیلات و سایر مشوق‌های مربوطه و فراهم نمودن شرایط لازم جهت دارندگان گواهینامه‌های مهارتی، تشکیل کارگروه مشترک برای اجرایی نمودن مفاد تفاهمنامه، ارزیابی، نظارت برحسن اجرا و رفع اشکالات احتمالی اجرا خواهد شد.

وی تهیه استانداردهای جدید آموزش مهارت براساس نیازسنجی انجام شده، تهیه تقویم آموزشی و برگزاری دوره‌های اموزشی برای افراد واجد شرایط معرفی شده، متناسب با استاندارهای مهارتی، اعزام تیم‌های سیار آموزشی به کانون‌ها و یا نقاط استقرار عشایر، برگزاری آزمون‌های پایان دوره کارآموزان و صدور گواهینامه‌های مربوطه، صدور مجوز تاسیس آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه‌ای در مناطق عشایری برای معرفی شدگان با رعایت مقررات، از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان تامین رایگان فضای آموزشی مناسب، تهیه نیازسنجی آموزشی - مهارتی عشایر با تعیین مکان‌ها و نقاط استقرار عشایر به تفکیک شهرستان‌ها، اطلاع رسانی و تبلیغ در خصوص ظرفیت‌های آموزشی به عشایر، پیگیری امور مربوط به اشتغال مهارت آموختگان و کمک به تامین تسهیلات مورد نیاز، تامین هزینه‌های ایاب و ذهاب و محل اسکان عشایر و مربی، پرداخت حق آزمون و هزینه ثبت نام در دوره‌ها از تعهدات اداره کل امور عشایری استان کرمان است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز