خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد:

در سال تحصیلی جدید، ۵۴۰ هزار دانش‌آموز روانه مدرسه می‌شوند

در سال تحصیلی جدید، ۵۴۰ هزار دانش‌آموز روانه مدرسه می‌شوند
کد خبر : ۲۰۵۷۱۲

۴۷ هزار معلم در سراسر استان در نخستین روزسال تحصیلی جدید روانه مدرسه جهت آموزش به ۵۴۰هزار دانش آموز کرمانی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید دراستان کرمان، ۵۴۰ هزار دانش‌آموز روانه مدرسه در سراسر استان می‌شوند.

به گزارش ایلنا از کرمان، جهانگیری در گردهمایی معاونان و کارشناسان آموزش متوسطه ادارات شهرستان ها و مناطق استان با اشاره به اینکه سه‌شنبه هفته آینده، نخستین روز بازگشایی سال تحصیلی ۹۳-۹۴ است افزود: ۴۷ هزار معلم در سراسر استان کرمان در نخستین روز سال تحصیلی جدیدروانه مدرسه می‌شوند، بنابراین چرخش دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت از جهات مختلف دارای ارزش و اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم سال تحصیلی جدید را خوب آغاز کنیم، بیان کرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید چند راهبرداصلی و اساسی در دستور وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی بیان داشت: بازخورد بخش اعظمی از نیازها و درخواست‌های جامعه از دستگاهتعلیم و تربیت در آموزش متوسطه رقم می‌خورد و نگاه جامعه به آموزش و پرورش دقیقا از زاویه متوسطه است.

جهانگیری با اشاره به اینکه هرچند شکل‌گیری شخصیت و پایه آموزشی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف در پایه اول ابتدایی شکل می‌گیرد، افزود: هر بنایی در پایه ابتدایی گذاشته شود، مطمئنا تاثیر آن را در دوران متوسطه مشاهده می‌کنیم، اما نگاه جامعه فعلا نگاه به آموزش متوسطه است و خروجی دستگاه تعلیم و تربیت هم در دوران متوسطه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه نگاه به اشتغال هم از طریق دوران متوسطه صورت می‌گیرد، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نظری ما باید زمینه‌ساز اشتغال باشند.

وی ادامه داد: جامعه به دنبال آن است که خروجی آموزش و پرورش باید زمینه اشتغال و ورود اشتغال در عرصه‌های مختلف را فراهم کند، بنابراین نگاه به متوسطه یک نگاه دقیق و عمیقی است که زمینه کار متوسطه باید عمیق، دقیق و همراه با تحقق تماماین درخواست‌ها باشد.

جهانگیری تصریح کرد: باید نگاه‌مان به تاسیس هنرستان دقیق باشد و به ادامه فعالیت هنرستان و کار در آنجا دقیق باشیم، از بعد کمی آن کاملا کاسته شود و در راستای توانمند سازی و کیفیت این مجموعه کار آموزش متوسطه افزوده شود.

جهانگیری عنوان کرد: اگر بخواهیم آموزش متوسطه چشم‌انداز این باشد که پاسخگویی به نیاز جامعه قرار گیرد باید به این قسمت نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و در حوزهمعاونت آموزشی باید این کار دنبال شود.

وی بیان داشت: در گذشته آمار و ارقام نشان داده هر چه در این زمینه سرمایه‌گذاری و دقت داشته باشیم خروجی آموزش و پرورش قطعا به سمتی می‌رود که حتمانیاز جامعه را تکمیل می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: باید نگاهمان در خروجی آموزش متوسط نظری در رشته‌های تجربی، نظری و انسانی نگاه دقیقی باشد همراه با تبادلی که بایدصورت گیرد.

جهانگیری افزود: هدایت تحصیلی ما قطعا دچار مشکل و چالش است و در نهایت این توازن حاکم نمی‌شود و نتوانسته‌ایم در بحثهدایت تحصیلی، زمینه‌سازی آن، توجیه اولیا، توجیه دانش‌آموزان و ایجاد فرصت‌های دیگر شرایطی را فراهم کنیم که بدون اجبار و اکراه دانش‌آموزان را دقیقا بر اساس نیاز جامعه در رشته‌های مورد نظر هدایت کنیمو توازن را به وجود آوریم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید به صورت جدی در این قسمت ورود پیدا کنیم و در رابطه با بالابردن کیفیت آموزشی در این دوره تحصیلی ورود جدی داشته باشیم.

جهانگیری تصریح کرد: ارتقای کیفیت آموزش محقق نمی‌شود مگر اینکه ما میزان مهارت، درجه و توانمندی معلمان را افزایش دهیم و باید اطلاعات همکاران ما به‌روز باشد و توانمندی آنها مبتنی بر نیاز این بخش شکل بگیرد تا بتواند توسعه و ارتقا پیدا کند.

وی عنوان کرد: به دنبال این هستیم که مدیریت ما مدیریت مدرسه‌ محور باشد و یک قسمت کار اینجا است که مدرسه باید محور کار آموزشی و پرورشی قرار گیرد و در راستای توانمندسازی نیروی انسانی حرکت کند.

این مقام مسئول افزود: معاونان متوسطه باید در سال ۹۴ - ۹۳ تلاش کنند به این سیاست کلیدی و راهبردی آموزش و پرورش یعنی ارتقای کیفیت دسترسی پیدا کنند و تمام تلاش‌شان را برای ارتقای توانمندسازی خود انجام دهند.

ارسال نظر