خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کرمان:

کیفیت آموزشی با ارتقاء جایگاه مدیریت آموزشی وتوانمندی معلمان محقق می‌شود

کیفیت آموزشی با ارتقاء جایگاه مدیریت آموزشی وتوانمندی معلمان محقق می‌شود
کد خبر : ۲۰۵۷۱۰

اطلاعات، ابتکارات(مهارت، سرعت) وویژگی‌های اخلاقی از مهم‌ترین ویژگی های معلم درقرن ۲۱ است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه معاونین آموزشی و کارشناسان آموزش متوسطه دوره اول و دوم گفت: کیفیت آموزشی با ارتقاء جایگاه مدیریت آموزشی و توانمندی معلمان، محقق می شود.

به گزارش ایلنا ازکرمان، محمد اسلامی بابیان اینکه معلم به عنوان مهم ترین عامل نظام تعلیم و تربیت است گفت: اطلاعات، ابتکارات(مهارت، سرعت) و ویژگی های اخلاقی از مهم ترین ویژگی های معلم درقرن ۲۱ است.

اسلامی بابیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای، باید مکمل نظام آموزشی باشد گفت: آموزش وپرورش باید از صورت صرفا نظری، بیرون بیاید و آموزش توام با کار باشد.

اسلامی خاطر نشان کرد: نقش و اهمیت آموزش فنی وحرفه ای، درتوسعه اقتصادی نزد کشورهای توسعه یافته و بسیاری از کشورهای درحال توسعه شناخته شده است، باید با شناساندن ارزش و اهمیت آموزش های فنی وحرفه ای درطول سال تحصیلی به خانواده ها و دانش آموزان زمینه گرایش دانش آموزان را به سمت رشته های فنی حرفه ای فراهم کرد.

وی باییان اینکه آموزش و پرورش به منظور ارضای نیاز های جامعه پدید آمده است و مدارس خط مقدم جبهه تعلیم وتربیت هستند، گفت: رابطه ی مدرسه و اجتماع فرایندی تعاملی و مدام است که چناچه شکل مشارکت آگاهانه به خود گیرد باعثاثربخشی و کارایی بیشتر مدارس می شود.

معاون آموزش متوسطه ی آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: مشارکت، بسترفرهنگی واجتماعی می طلبد و باید مدیران درجهت نهادینه کردن فرهنگ مشارکت درمدرسه تلاش کنند.

محمد اسلامی ضمن اشاره به اجرای موفقیت آمیز پروژه مهر درآموزش وپرورش استان کرمان گفت: مدیران مدارس، طلایه داران اجرای پروژه مهر هستند.

اسلامی با بیان اینکه مدیر توانمند می تواند زمینه کیفیت بخشی به آموزش رادر مدارس فراهم کند، گفت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه در ۳۹۲مدرسه استان کرمان اجرا خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت مهارت آموزی در مدارس تصریح کرد: آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی درمدرسه به دانش آموزان، بسیاری از مشکلات جوانان وجامعه را به حداقل می رساند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان ضمن اشاره به اجرای طرح خود اتکایی درمدارس شبانه روزی گفت: اجرای این طرح باعثمهارت آموزی و استفاده مناسب از اوقات فراغت می شود.

محمد اسلامی خاطر نشان کرد: پژوهش‌سراها یکی از موقعیت های جدید یادگیری هستند که باید مدیران و والدین زمینه ی ورود دانش آموزان به این مکان های آموزشی و پژوهشی فراهم کنند.

وی تاکید کرد: معاون آموزشی ادارات، مسئول هدایت، نظارت وکنترل برکلیه ی امورآموزشی درتمامی مدارس اعم از دولتی وغیر دولتی هستند.

ارسال نظر