مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:
محور اصلی پژوهش درآموزش و پرورش عمل است
هدف از پژوهش درتعلیم و تربیت فقط کسب دانش محض نیست. بلکه دانشی است که درعمل بتوان از آن استفاده کرد و دربهسازی محیط آموزشی مفید باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش در جلسهٔ شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه تاکنون ۵۴۰طرح اقدام پژوهی منتخب از سراسر استان به پژوهشکده تعلیم وتربیت رسیده است گفت: شهرستانهای جیرفت، سیرجان و ناحیه دو بیشترین طرح پژوهشی رادراین زمینه ارسال کردهاند.
به گزارش ایلنا از کرمان جهانگیری افزود: اقدام پژوهی درعمل میتواند بسیاری از مشکلات پیش روی آموزش وپرورش را مرتفع سازد.
وی تاکیدکرد: انتقاد، محور اساسی اقدام پژوهی است. و اندیشههای نوحاصل و زاینده تفکر انتقادی است امادرمقابل، تعصب سدراه عقل است پس باید تحمل نقادی دیگران را داشته باشیم.
وی تصریح کرد: شورای تحقیقات آموزش وپرورش باید درراستای اهداف آموزش و پرورش به منظور قوام بخشیدن به امر تحقیقات و هدایت فعالیتهای تحقیقاتی درجهت شناخت و دستیابی به را ه حلهای مناسب برای مشکلات پیش روی گام بردارد.
وی با تاکید برشناسایی و استفاده هرچه بهتر و بیشتر از ظرفیت علمی استان به منظوربرنامه ریزی وتوسعهٔ فعالیتهای پژوهشی درچارچوب سیاستها وبرنامههای آموزش وپرورش خواستار تصویب اولویتهای پژوهشی آموز وپرورش استان وارسال آن به استانهای دیگر و شهرستانهای استان شد