رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی کرمان:
فضای شاد مدارس استثنایی، بازدارنده عوارض ناشی از معلولیت است

اکنون باید ببینیم نشاط در مدرسه که یک محیط آموزشی، تربیتی محسوب میشود به چه امکانات و شرایطی نیازمند است.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در جلسه کارگروه بررسی طرح مدرسه شاد، ویژه مدارس استثنایی استان گفت: فضای شاد مدرسه استثنایی بازدارنده عوارضناشی از معلولییت است.
به گزارش ایلنا ازکرمان، ذوالعلی افزود: بایستی بتوان محیطی مناسب و موفق در تربیت و آموزش و ارتقای علمی دانش آموزان در فضایی کاملاً متنوع، صمیمی و با انگیزههای مثبت ایجاد کرد.
وی ضمن اشاره به سخن حضرت علی(ع) که فرمودهاند «(مواقع تفریح و شادمانی فرصت است) گفت: مدرسه مکانی است که میتواند احساس شادی، لذت و شور وشوق را در بین دانش آموزان به وجود آورد.
ذوالعلی اظهار داشت: اساساً آموزش بدون شور و شوق هیچ معنایی ندارد و در فرآیند یادگیری - یاددهی نیز اثر منفی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: اکنون باید ببینیم نشاط در مدرسه که یک محیط آموزشی، تربیتی محسوب میشود به چه امکانات و شرایطی نیازمند است
وی خاطرنشان کرد: با توجه به معلولیت دانش آموزان استثنایی و محدودیتهایی که این معلولیتها در اجتماع و محیط خانواده برای این دانش آموزان ایجاد کرده است، مدارس استثنایی باید شاد و نشاط آور و به دور از یکنواختی و روز مرگی باشند.
ذوالعلی افزود: هدف اصلی از اجرای طرح مدرسه شاد، تسهیل درآموزش، تعمیق دریادگیری، تنوع در تدریس و ایجاد روحیه نشاط و شادابی بین معلمان و دانش آموزان استثنایی است.