خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان در جمع معلمان خبر داد:

ایجاد دفتر مشترک شهرداری و آموزش و پرورش

ایجاد دفتر مشترک شهرداری و آموزش و پرورش
کد خبر : ۱۶۶۴۲۷

شهردار کرمان در جمع معلمان و فرهنگیان استان کرمان از ایجاد دفتر مشترک شهرداری و آموزش و پرورش برای پی‌گیری مشکلات معلمان، در شهرداری خبر داد.

سیف‌الهی در مراسم تجلیل از معلمان نمونه‌ی استان کرمان که با حضور «مظلوم‌ن‍ژاد» رییس اداره‌ی ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی شهردار کرمان و جمعی از معلمان و مسئولان در خانه‌ی شهر کرمان برگزار شد، ‌ ضمن تبریک هفته‌ی معلم و ماه رجب گفت: ‌ افتخار می‌کنم دانش‌آموزی بودم که در مکتب شما درس آموخته‌ام.

به گزارش ایلنا از کرما ن وی افزود: ‌این افتخاری برای جامعه‌ی معلمان و فرهنگیان است که سال‌گرد شهادت شهید بزرگوار «مطهری» که یکی از پایه‌گذاران انقلاب بود به عنوان روز معلم نام‌گذاری شده است.

وی با بیان این‌که حضرت امام خمینی(رحمت‌الله‌علیه) شخصیت و ارزش والایی برای این شهید بزرگوار قایل بودند، گفت: این افتخار بزرگی است که سال‌گرد شهادت بزرگ‌ترین دانشمند و عنصر انقلاب بعد از حضرت امام راحل را به جامعه‌ی فرهنگیان اختصاص داده‌اند.

شهردار کرمان ادامه داد: از روز اول خلقت خداوند پیامبران را به عنوان معلمان جامعه اعزام کرده و رسالتی عظیم بر دوش آن‌ها نهاده است که وظیفه‌ی معلمی را در جامعه داشته باشند و جامعه را تربیت و هدایت کنند.
وی افزود: ‌ پرچم هدایت بعد از پیامبران به دست معلمان است تا نسل‌های بعدی را تربیت ‌کنند و آموزش ‌دهند تا خدمت‌گزار خلق و جامعه باشند.

وی با اشاره به این‌که آن‌چه که در ذهن دانش‌آموز نقش می‌بندد خاطرات خوش دوران مدرسه است، گفت: ‌ باید به معلم احترام گذاشت و نام معلم را با احترام بر زبان آورد؛ چرا که جایگاه معلم در تربیت اجتماعی جایگاه ارزشمند و والایی است.

سیف‌الهی در جمع معلمان گفت: ‌ خدمت‌گزاران شما در شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان جایگاه ارزشمند معلم را درک کرده‌اند و برای آن احترام قایل هستند.

وی افزود: ‌بدین منظور اقداماتی هر چند کوچک برای فرهنگیان در نظر گرفته‌ایم تا شاید گوشه‌ای از زحمات معلمان را از نظر معنوی جبران کنیم.

شهردار کرمان با بیان این‌که معلم نباید دغدغه‌ای جز آموزش داشته باشد، گفت: ‌ طبق توافق‌نامه‌ی بین شهرداری و آموزش و پرورش، مقرر شد دفتر مشترکی در شهرداری کرمان و مناطق چهارگانه‌ی آن با حضور نماینده‌ی آموزش و پرورش ایجاد شود تا مسایل و مشکلاتی که فرهنگیان در رابطه با شهرداری دارند، از طریق این دفتر پی‌گیری شود تا وقت معلمان گرفته و فکر معلم دچار دغدغه نشود.

وی خاطرنشان کرد: ‌این دفتر برای جانبازان و خانواده‌ی شهدا نیز در شهرداری ایجاد شده است.

سیف‌الهی افزود: اگر فرهنگیان در خصوص ملک شخصی خود مشکلی داشته باشند از طریق این دفتر پی‌گیری می‌شود.

وی افزود: در این‌جا از شهرداران شهرستان‌های استان نیز خواهش می‌کنم این کار را در سراسر استان توسعه بدهند.

سیف‌الهی هم‌چنین از شورای اسلامی شهر کرمان خواست تا مصوبه‌ای تصویب کند تا تخفیفاتی که شهرداری در خصوص آسفالت برای جانبازان و خانواده‌ی معظم شهدا قایل است به جامعه‌ی فرهنگیان نیز تعمیم پیدا کند.

وی در خصوص نصب وسایل تندرستی در دبیرستان‌ها و مدارس دخترانه شهر کرمان نیز گفت: شورای شهر نصب یک سری وسایل تن‌درستی در مدارس را مصوب کرده است که خارج از وقت اداری بتواند در اختیار مردم محله هم قرار داده شود و در فاز اول در ۱۰ مدرسه نصب خواهند شد.

شهردار کرمان افزود: در فازهای بعدی نیز سعی می‌کنیم این خدمت را به سایر مدارس تعمیم دهیم.

سیف‌الهی ادامه داد: هم‌چنین از شورای اسلامی شهر کرمان درخواست می‌کنم با تخفیف ۵۰ درصدی برای فرهنگیان به منظور استفاده از اماکن و امکانات شهرداری در سطح شهر موافقت کند.

وی این اقدامات را برای تکریم از معلمان بسیار اندک دانست و اظهار امیدواری کرد: جایگاه قشر فرهنگی در جامعه ارتقا پیدا کند و جامعه این را بپذیرد که اگر معلم نباشد، جامعه‌ی خوبی نخواهیم داشت.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز