خبرگزاری کار ایران

همزمان با فرا رسیدن فصل سرما؛

کوچ پاییزه عشایر استان کرمانشاه آغاز شد

کوچ پاییزه عشایر استان کرمانشاه آغاز شد
کد خبر : ۱۱۸۹۶۶

۱۴ هزار خانوار عشایری به همراه یک میلیون و۵۰۰ هزار راس دام، کوچ پائیزه خود را به مناطق گرمسیری استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان آغاز کردند.

ایلنا: ۱۴ هزار خانوار عشایری به همراه یک میلیون و۵۰۰ هزار راس دام، کوچ پائیزه خود را به مناطق گرمسیری استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان آغاز کردند.
به گزارش ایلنا از کرمانشاه، مدیر امور عشایر استان کرمانشاه گفت: عشایر استان سالانه با تولید بالغ بر ۱۶ هزار و ۷۵۰ تن گوشت قرمز، ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن شیر، ۶۰۰ تن روغن حیوانی، افزون بر ۱۶۳۰ تن انواع الیاف دامی(پشم، کرک، مو و…) و ۲۱ هزار و ۹۰۰ قطعه انواع صنایع دستی(چیخ، چادر، خورجین، گلیم، نمد، موج، جاجیم و…) نقش بسزایی درتولید فرآورده‌های دامی و اقتصاد استان دارند.

آزادی با اشاره به خدمات رسانی به عشایر استان کرمانشاه، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون با بکارگیری ۲۰ دستگاه کامیون تانکردار روزانه بیش از۱۴۰۰مترمکعب آب آشامیدنی سالم برای مصرف شرب خانوار و دام بین بیش از هفت هزار خانوار عشایر توزیع شده و کار آبرسانی در مناطق گرمسیری محل استقرار عشایر تا پایان سالجاری بطور مستمرادامه خواهد داشت.

مدیر امور عشایر استان کرمانشاه با اشاره به راهگشایی، تعمیر و مرمت راه‌های عشایری، گفت: برای دسترسی آسان عشایر به مراتع و اطراق گاه‌های خود در شش ماهه اول سال جاری، بیش از۲۵۰ کیلومتر راه و گذرگاه‌های عشایر تعمیر و مرمت شده وهم اکنون اکیپ‌های راهگشایی این مدیریت درمناطق گرمسیری در حال تیغه زنی ومرمت راه‌های عشایری در این مناطق هستند.

وی از دیگر فعالیت‌های امور عشایر را توزیع سیلندر گاز با قیمت مصوب در جایگاه‌های شهری به عشایر برشمرد و گفت: برای جلوگیری از تخریب مراتع و جنگل‌ها و استفاده عشایر از سوخت پاک و سالم با استفاده از ۵ دستگاه خودروگاز رسان، گازمایع بخشی از خانوارهای عشایری توسط این مدیریت با همکاری شبکه‌های تعاونی عشایری تامین و توزیع می‌شود.

آزادی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای کوچ پاییزه عشایر، تاکید کرد: طبق هماهنگی بعمل آمده به زودی جلسه کوچ پاییزه در یکی از مناطق قشلاقی برای هماهنگی بیشتر با ارگان‌ها، ادارات و دستگاه‌های ذیربط جهت ارائه خدمات رفاهی بهداشتی، آموزشی ومسائل امنیتی عشایراستان در مسیرهای کوچ و مناطق گرمسیری برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای کاهش خطرات احتمالی جاده‌ای بیش از۲۰۰۰عدد تراکت هشدار دهنده و۵۰ عدد پلاکارد در مسیر کوچ عشایر نصب خواهد شد و برای استقرار عشایر در مناطق مرزی با هماهنگی ارگانهای نظامی بیش از۲۰۰۰عدد کارت تردد ویژه مناطق مرزی و ۴۰۰۰ برگ تردد موقت حمل مایحتاج برای عشایر صادر شده است.

مدیر امور عشایر استان کرمانشاه در پایان خواستار همکاری و توجه بیشتر همه دستگاه‌ها به جامعه عشایر شد و گفت: در زمان کوچ عشایر کشیک شبانه روزی در مدیریت امور عشایراستان برقرار و شماره تلفنهای ۲-۸۲۳۶۰۰۱ آماده پاسخگویی به مسائل و پیگیری مشکلات عشایر است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز