خبرگزاری کار ایران

کمانگر:

اختلافات بین کارفرما و پیمانکار به‌دلیل عدم رعایت قوانین است

معاون فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه استان کردستان گفت: بسیاری از اختلافات فی‌مابین کارفرما و پیمانکار به‌دلیل عدم رعایت این قوانین است.

به گزارش ایلنا، داود کمانگر در سومین جلسه شورای فنی استان با اشاره به اینکه بر اساس قانون یکی از وظایف اصلی شورای فنی داوری اختلافات میان کارفرمایان و پیمانکاران است، گفت: نظارت مطلوبتر بر اجرای پروژه ها و طرح‌ها و همچنین توجه به دستورالعمل‌ها از افزایش این اختلافات جلوگیری می‌کند و به کیفیت و سرعت اجرای طرحها نیز آسیب نمی رساند.

وی ضمن تشریح آیین نامه نحوه نظارت و تصمیم گیری درباره مصالح مصرفی پروژه‌های استان در قالب مصوبات کمیته کنترل کیفیت مصالح، به تشریح گزارش وضعیت سنگدانه که توسط اداره کل استاندارد و گشت‌های مشترک تهیه شده بود، پرداخت و از اتخاذ تصمیمات و تحلیل و بررسی نتایج خبر داد.

معاون فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه استان همچنین تصریح کرد: آیین‌نامه ضوابط اجرایی کارهای امانی در پروژه‌های استانی ابلاغ شده و براساس آن شیوه‌های کنترل قیمت تمام شده، تفکیک وظایف، مسئولیت‌پذیری طرف‌های ذینفع و همچنین نحوه کنترل و پایش پروژه‌ها تشریح شده است.

کمانگر از بررسی چندین درخواست ارجاعی از سوی کارفرمایان و پیمانکاران در جلسات کمیته‌های زیر مجموعه شورای فنی خبر داد و گفت: با بهره‌گیری از نقطه نظرات اعضای شورای فنی و بر اساس اسناد و مستندات ارائه شده داوری لازم در مورد این اختلافات انجام شده و نتایج آن در جلسه شورای‌فنی استان قرائت و مصوب شد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت رعایت قوانین و دستورالعمل‌های لازم‌الاجرا در مورد تهیه صورت جلسات، دستور کارها و صورت وضعیت‌های موقت و قطعی از سوی کارفرما و پیمانکاران، گفت: بسیاری از اختلافات فی مابین کارفرما و پیمانکار بدلیل عدم رعایت این قوانین است.

معاون فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در کمیته آموزش شورای فنی فهرست دوره‌های آموزشی مورد نیاز در قالب بخشنامه‌ها، قوانین حقوقی، الزامات فنی، طراحی، اجرا و نظارت تهیه شده و با همکاری مرکز آموزش و پژوهش‌های سازمان برنامه و بودجه این دوره ها برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۴۳۸۲۲۵