خبرگزاری کار ایران

با حضور امام جمعه پردیسان قم؛

مراسم پرده برداری از ضریح 5 امام زادگان درنیاسر برگزار شد

مراسم پرده برداری از ضریح 5 امام زادگان درنیاسر برگزار شد
کد خبر : ۳۹۵۹۷۷

مراسم پرده برداری از ضریح 5 امام زادگان همراه با سوگواری و عزاداری امام جعفر صادق ( ع) با حضور آیت اله قوامی امام جمعه پردیسان قم و جمعی از مسئولان این شهر برگزار شد.

به گز ارش خبرنگار ایلنا در  کاشان، این مراسم  که همزمان با سوگواری امام جعفر صادق (ع)  با حضور آیت اله قوامی امام جمعه پردیسان قم ، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ،  فخری معاونت اداری مالی شهرداری کاشان ، معظمی بخشدار ،  شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نیاسر و جمعی از مسئولان شهرستان کاشان و نیاسر  در مسجد النبی این شهر در جنب آبشار برگزار شد.

حجه الاسلام قوامی در این مراسم گفت : در قرآن کریم و بیانات گهربار پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع)، پیرامون لزوم معرفت و شناخت امامان و اهل بیت (ع) بیانات فراوانی به میان آمده است.

وی افزود: وظیفه امت اسلامی نسبت به پیامبر و اهل بیت(ع) در قرآن کریم به مردم و مسلمانان گوشزد شده است؛ امام صادق(ع) نسبت به مساله معرفت و شناخت پیشوایان، بیانات گهرباری بیان کرده اند.

حجه الاسلام قوامی اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند بعد از شناخت حق تعالی، نماز، زکات، روزه و حج از جایگاه بالایی برخوردار هستند؛ ولی آغاز و انجام همه این اعمال، معرفت و شناخت اهل بیت(ع) است.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت(ع) را در کنار قرآن به مردم سفارش می کند؛ زیرا عترت و قرآن در کنار هم سبب حفظ مومنان از هر نوع خطا و انحراف هستند؛ زیرا هر کسی که یکی از این دو را برگزیند، به بیراهه رفته است؛ چراکه  این دو گوهر گرانبها از هم جدا نیستند.

حجه الاسلام قوامی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های امام صادق(ع)، عمر طولانی تر نسبت به سایر ائمه(ع) و همچنین طول دوران امامت ایشان است؛ این امام همام توانستند در مدینه به گسترش علوم مختلف دینی بپردازند؛ عمده روایاتی که در فقه و کتاب وسایل و مجامع روایی ما وجود دارد، از جایگاه این امام همام است.

در پایان این مراسم با حضور کلیه مسئولان و ائمه جماعات از ضریح پنج امام زاده پرده برداری شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز