خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشان:

هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش در سال آینده است

هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش در سال آینده است
کد خبر : ۳۹۲۷۹۳

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی ازمهم ترین و اثرگذارترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، "حمید رضا کوچکی راوندی" در همایش استقرار پایه دهم در مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان افزود: آموزش مدیران و مشاوران مدارس، تلاشی برای اجرای صحیح هدایت تحصیلی و توزیع متوازن دانش آموزان پایه دهم است. 

 به گفته وی، آینده دانش‌‌آموزان در گرو انتخاب رشته صحیح است و هر چه این انتخاب دقیق‌تر باشد و تحصیل دانش آموزان به طور متوازن در رشته های مختلف انجام شود، مشکلات ناشی از بیکاری تحصیلکردگان جامعه کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، چهار مولفه استعداد، علاقه، نیاز آینده جامعه و امکانات آموزش و پرورش مورد توجه قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: انتخاب رشته یکی از حقوق دانش آموزان است که باید بر اساس علاقه و استعداد او انجام شود و خانواده‌ها نباید علاقه خود را بر آنها تحمیل کنند و هدف نظام هدایت تحصیلی، کشف استعدادهای دانش آموزان و هدایت آن ها به سمت نیازهای کشور است.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر فرآیند تحصیل دانش آموزان گفت: استقرار نرم‌افزار هدایت تحصیلی از برنامه های جدی آموزش و پرورش است که می‌تواند کمک بزرگی به ارتقای مدیریت مدارس و اجرای طرح تعالی باشد.

کارشناس مسئول سنجش و ارزشیابی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: نظام آموزشی باید از نمره محوری خارج شده و به گونه ای اصلاح شود که دانش آموزان امروز به عنوان شهروندان آینده بتوانند در مدیریت جامعه نقش آفرینی کنند.

"ماشااله مشکینی" افزود: طی دو سال گذشته که فرآیند طراحی سئوال آزمون‌ها مفهومی شده است، میانگین نمرات به ویژه در درس های تخصصی به طور معنا داری افزایش داشته است.

به گفته وی، با توجه به ارزیابی عملکرد درصد قبولی دانش آموزان رشته نظری از رقم 50/86 درصد (هشتاد و شش ممیز 50 صدم) به رقم 35/89 درصد(هشتاد و نه ممیز 35 صدم) ، رشته فنی و حرفه ای از رقم 56/73 صدم ( هفتاد و سه ممیز 56 صدم) به رقم 16/79 (79 ممیز 16 صدم) درصد و در دوره پیش دانشگاهی نیز از میزان 17/88 (هشتاد و هشت ممیز 17) به 37/90 (نود ممیز 37 ) صدم رسیده است.

وی اظهار داشت:  درصد قبولی دانش آموزان کاشان در آزمون های نهایی سال سوم متوسطه در خرداد ماه به طور متوسط 55/3 درصد (3 ممیز 55 صدم ) افزایش داشته است که شاخص مناسبی برای سنجش موفقیت معلمان و دانش آموزان شهرستان کاشان می باشد هرچند که معتقدیم این میزان تا جایگاه واقعی فاصله زیادی دارد.

 وی تصریح کرد: با توجه به بررسی های انجام شده از مجموع 70 دبیرستان متوسطه دوم شهرستان کاشان، دبیرستان دخترانه حضرت مریم جوشقان قالی بعد از مدارس خاص در رتبه هفتم معدل قرار گرفته است که نشانه رشد متوازن آموزش در همه مدارس شهرستان است.

در همایش استقرار پایه دهم در مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان به منظور بررسی نظام هدایت تحصیلی دانش آموزان و نقاط قوت و ضعف آن سال نهم در مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان با حضور مدیران و مشاوران مدارس متوسطه این شهر برگزار شد.

 شایان ذکراست اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان طی چند روز گذشته با مراجعه بسیار زیاد دانش آموزان به اتفاق والدین‌شان جهت هدایت تحصیلی  مواجه بوده است به طوری  که اکثر پرسنل این اداره با راهنمایی و ارائه مشاوره درگیر این موضوع قرار گرفته اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر