عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران در10 برابر کردن تولید محتوای داخلی از برنامه های این سازمان خبرداد
به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، خسرو سلجوقی در حاشیه نخستین هماندیشی بینالمللی کلاندادهها در پژوهشکده اسانس دانشگاهکاشان در قمصر گفت: امسال در راستای دستورات مقام معظم رهبری که سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شده، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شد و سازمان فناوری اطلاعات ایران در این راستا 10 برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد افزایش کسب و کار توسط بخشخصوصی را تعریف و برنامه ریزی کرده است.
وی اشتغالزایی را از مهمترین فواید اجرای این پروژه دانست و اظهار داشت: هر برنامه کاربردی تولید محتوا در فضایمجازی که نوشته شود پیشبینی میشود زمینه اشتغال دو نفر فراهم شود.
سلجوقی به نوشتن حدود 50 هزار برنامه کاربردی در سالگذشته اشاره کرد و افزود: این پروژه در سالگذشته زمینه اشتغال یکصد هزار نفر را در کشور فراهم کرد که باید برای رفع نیاز کشور این برنامهها ارتقاء یابد.
وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگیهای برنامههای کاربردی که در سیاست اقتصاد مقاومتی دیده شده این است که درونزا و برونگرا باشد، تصریح کرد: این برنامههای کاربردی میتواند علاوه بر تولید داخلی، در صادرات و بازار خارجی نیز توزیع و کاربرد داشته باشد و از جمله ویژگیهای این بخش این است که نیاز به سرمایهگذاری هنگفتی ندارد و با وسایلی همچون تبلت، رایانه و با خط اینترنت میتوان به تولید محتوا پرداخت.
عضو هیاتعامل سازمان فناوری اطلاعات ایران خاطرنشان کرد: 70 درصد درآمد هر اپی(برنامهکاربردی) که نوشته میشود عاید نویسنده میشود و این طرح فرصتی مناسب برای کسب و کار جوانان است.
وی سرمایه انسانی، فناوری ارتباطات و اطلاعات و شکلگیری فرایند نوآوری را سه عامل دانایی در کشور بیان کرد و افزود: ایجاد مراکز رشد، پارکهای علم و فناوری و توسعه فناوریهای نوین ساختار لازم برای تربیت نیروی انسانی کارآفرین است. در زمینه کسب و کار از بین 180 کشور، ایران رتبه 143 را دارد که این رتبه خوبی نیست.
سلچوقی حاکم بودن الگوهای سنتی را از جمله مشکلات دانست و افزود: با توجه به عصر فناوری و ارتباطات، شناخت چالشها یکی از بحثهای اصلی است.