خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کاشان خبر داد:

اجرای روز رشد در مدارس ابتدایی کاشان

اجرای روز رشد در مدارس ابتدایی کاشان
کد خبر : ۳۵۴۹۰۹

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از اجرای روز رشد در مدارس ابتدایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان، "مهدی حدادیان" گفت: این طرح با هدف کاربست آموخته های دانش آموزان در طی شش ماه گذشته و تعمیق آموخته های دانش آموزان در قالب فعالیت های مکمل با مشارکت فراگیران و خانواده های آنها اجرا شد.

به گفته وی؛ ساخت کاردستی با اولویت استفاده از  وسایل دور ریختنی، اجرای نمایش ، آشپزی،  اجرای  بازی های فکری و بومی محلی، شعرخوانی، قصه گویی، و ایستگاه نقاشی با محوریت کتاب‌های درسی و مجله رشد از جمله برنامه هایی است که در این روز انجام شد.

وی اظهار داشت:  تنوع بخشی به فضای آموزش، تدوین قوانین و مقررات توسط دانش آموزان و توجه به رعایت آن، مشارکت در انجام کار تیمی و گروهی، ترویج فرهنگ مطالعه و کارآفرینی و توسعه مشارکت خانواده ها در مدیریت مدرسه از جمله اهداف طرح روز رشد در دبستان‌های کاشان است.  

حدادیان گفت: انسان، تحت تاثیر آموزش و تربیت قرار می گیرد و اگر ما خواهان داشتن دانش آموزانی خلاق و مبتکر هستیم، باید اصول ابتکار و خلا قیت را به صورت منسجم و هدف دار به دانش آموزان ارائه کنیم تا خلاقیت در دانش آموزان نهادینه و پایدار شود.

یک کارشناس آموزشی گفت: یکی از مسائلی که در طول تاریخ ، ذهن روان شناسان و دانشمندان علوم انسانی را به خود مشغول کرده شیوه های رشد و پرورش خلاقیت و ابتکار در کودکان بوده است.

"نرجس مسعودی خوی" افزود: اهمیت پرورش خلاقیت کودکان امروز به اندازه ای اهمیت پیدا کرده است که تجلی خلا قیت و ابتکار عمل به عنوان زیرساخت آن جامعه  و یکی از شاخصه های رشد و ارتقای علمی کشورها  محسوب می شود.

به گفته وی، کشورهایی که بتوانند خلاقیت را در نسل کودک و جوان کشف و  شکوفا کنند، به همان میزان از توسعه، رشد و شکوفایی علمی برخوردار شده و غفلت از آن نیز رکود علمی، صنعتی و فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار داشت: تقویت حس اعتمادبه نفس و خودباوری، فرصت سازی برای بیان احساسات و تقویت هوش عاطفی، توجه به تفاوت های فردی، هدایت دانش آموزان برای  دخل و تصرف در مسائل و مفاهیم، پرورش تفکر نقاد به جای  انتقاد و آموزش اصل خواستن، توانستن است از جمله دستاوردهای اجرای این قبیل  برنامه ها است.

مسعودی خوی تاکید کرد: هر دانش آموز در برابر رویدادها واکنش منحصر به فردی دارد، که بیان آن، می تواند زمینه ای برای تجلی خلا قیت باشد، و برگزاری روزهای بدون کیف و کتاب با ایجاد فضای آرام برای بیان احساسات دانش آموزان و دوری از فضای خشک آموزش رسمی، گام موثری در پرورش خلاقیت دانش آموزان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر