خبرگزاری کار ایران

همزمان با آیین اختتامیه تقدیر از برگزیدگان دانش‌آموزی؛

جُنگ‌ترافیک، در ایستگاه فرهنگ‌سازی برای جَنگ با آلودگی‌هوا، میزبان دانش‌آموزان شد

جُنگ‌ترافیک، در ایستگاه فرهنگ‌سازی برای جَنگ با آلودگی‌هوا، میزبان دانش‌آموزان شد
کد خبر : ۳۴۵۸۱۱

همزمان با آیین اختتامیه تقدیر از برگزیدگان رقابت‌های نشریه‌دیواری دانش‌آموزی؛جُنگ‌ترافیک، در ایستگاه فرهنگ‌سازی برای جَنگ با آلودگی‌هوا درکاشان برگزارشد

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیین اختتامیه تقدیر از برگزیدگان رقابت‌های نشریه دیواری دانش‌آموزی با موضوع "نقش‌مدیریت بازیافت‌پسماند در هوای‌پاک" همزمان با اجرای جُنگ‌ترافیک، به همت اداره پسماند و بازیافت معاونت خدمات‌شهری شهرداری‌کاشان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل و با مشارکت نهادهایی چون اداره محیط زیست، آموزش و پرورش در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی کاشان برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران مقوله محیط زیست را جهانی قلمداد کرد و گفت: اتفاقات زیست محیطی در یک نقطه تاثیرش را بر نقاط دیگر نیز می‌گذارد، مثل پدیده گرد و غبار که منشا آن در کشور عراق بوده اما کشور ما را نیز تحث‌تاثیر خود قرار داده است.

محمود قهرمانی افزود: آسیب‌های ناشی از آلودگی‌های زیست‌محیطی، مثل پدیده گرد و غبار، بیش از همه متوجه کودکان‌ ما می‌شود، چراکه جسم آنها به این موضوع حساسیت نشان می‌دهد. 

وی ادامه داد : گرم‌شدن زمین در اثر مصرف سوخت‌های فسیلی نیز ذوب یخ‌های قطبی و به تبع آن بالا آمدن سطح آب اقیانوس‌ها را در پی دارد که این موضوع باعث طغیان آب به سمت سواحل کشورها می‌شود.

قهرمانی با تشریح اثر گازهای گلخانه‌ای بر روح و روان افراد جامعه تصریح کرد: آلودگی‌هوا موجب تجمع گازهای گلخانه‌ای در جو شده و این امر ضمن حبس انرژی خورشید و برهم زدن تعادل فصلی، روح و روان افراد را نیز تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

وی با یادآوری زمان ناچیز حضور بشر در کره‌خاکی در برابر شکل‌گیری زمین در بیش از صد میلیون سال قبل بیان کرد: بشر با وجود قدمت کم استقرار در کره‌زمین، محیط زیست این کره را به اندازه تمام عمر زمین نابود کرده است.

قهرمانی با اشاره به هزینه‌های سنگین مبازره با آلودگی‌های زیست‌محیطی در جامعه گفت: حدود 6/17 درصد تولید ناخالص ملی برای حذف اثرات آلاینده‌ها در جامعه صرف می‌شود، لذا پیشگیری بهتر از درمان است.

وی تاکید شهرداری‌ها بر تفکیک‌پسماند از مبدا را در کاهش‌انرژی و هزینه‌های جاری مدیریت‌شهری مثبت ارزیابی کرد و افزود: تفکیک‌زباله از مبدا مصرف‌انرژی و هزینه‌های دفن پسماند را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با ذکر حدیثی از پیامبر(ص)اظهار امیدواری کرد در اثر تدبیرات مناسب در حفاظت هر چه بیشتر از منابع‌طبیعی و محیط زیست کوشا باشیم چراکه پیامبر(ص)فرموده‌اند: «من از سایه‌اندازی فقر بر امتم نمی‌ترسم، بلکه از بی‌تدبیری‌های آنان هراسانم».            

در ادامه دانش آموزان کاشانی در قالب اجرای نمایش شاد و متنوع به میزبانی ویژه برنامه«جُنگ ترافیک» با راهکارهای کاهش آلودگی‌هوا و فرهنگ تفکیک‌پسماند از مبدا براساس استفاده از مخازن ویژه آشنایی لازم را پیدا کردند.

پایان‌بخش این مراسم نیز با اهدای جوایز به دانش‌آموزان برتر مقاطع‌ابتدایی و دبیرستان از آموزشگاه‌های مختلف سطح شهر همراه بود که براساس فراخوانی به مناسبت روز 29 دی‌ماه، به عنوان روز هوای‌پاک، در قالب تیم های سه الی چهار نفره آثار مکتوب خود را به صورت نشریه‌دیواری با موضوع «نقش مدیریت بازیافت پسماند در هوای پاک» ارائه کرده بودند.

در سری رقابت‌های نشریه‌دیواری دانش‌آموزی، بیش از یک‌صد نشریه‌دیواری در مقاطع‌ابتدایی و دبیرستان به دبیرخانه ارسال شد که با داوری کارشناسان ادارات مزبور در نهایت 29 طرح به مرحله انتخابی راه یافت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز