آیین تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش کاشان برگزار شد
مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: آموزش همراه با پژوهش، تار و پود نظام های آموزشی است و جدایی این دو مانع از تحول در امر تعلیم و تربیت است.
به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، "محمود خدمتی" در آیین تجلیل از فرهنگیان پژوهشگر کاشان افزود: باید کتاب درسی بر مبنای تحقیق و پژوهش استوار شود تا فرهنگ پرسشگری به سکه رایج جامعه بدل شود.
به گفته وی، سابقه تاریخی جهان به ستارگان درخشان علم و دانایی از دیر کهن کاشان شهادت می دهد وحامل این پیام است که نسل ها در هر عصری باید برای حفظ این میراث تلاش کنند.
وی تصریح کرد: رتبه های برتر در جشنواره های علمی و پژوهشی را باید تجلیل کنیم تا فرهنگ تحقیق و پژوهش و تفکر نقاد جایگزین فرهنگ شفاهی در جامعه شود.
معاون پژوهش و برنامه ریزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: پژوهش، اساس پیشرفت همه جانبه یک کشور است و سطح فعالیتهای پژوهشی یکی از شاخصهای اصلی توسعه محسوب میشود.
"علیرضا فاضل دربندی" در آیین تجلیل از فرهنگیان پژوهشگر کاشان افزود: پژوهش در آموزش و پرورش با موانع و محدودیتهایی روبرو است که بازبینی این شرایط میتواند عامل مؤثری در بهبود کیفیت پژوهش شود.
به گفته وی، نگاه اداری به بدنه پژوهش و شغل معلمی و عدم اهتمام نظام آموزشی به تلاش پژوهشگران از نقاط ضعف برای توسعه پژوهش در آموزش و پرورش است.
وی تاکید کرد: چنانچه راهکارهای یکپارچه و منسجمی برای پژوهشهای معلمان درنظر گرفته نشود انگیزه در بین همکاران برای پژوهش وجود نخواهد داشت و برگردان این انگیزه و فرصت نیز به هزینههای غیر قابل جبران تبدیل خواهد شد.
در این مراسم در بخش فرهنگیان، "معصومه خدمتکار" رتبه برتر پژوهشگر کشور ، محمد ابراهیم بهرام، عطیه شبانی زاده، لیلی صاحبی ، زهرا حمیدی رهقی، فرحدخت چینی، زهرا نادری صفا و سمیه فتوحی، با کسب رتبه های برتر استان اصفهان تجلیل شدند.
در بخش دانش آموزان پژوهشگر نیز از "امیرحسن متقی"، رتبه کشوری جشنواره جابربن حیان،"سیدحسنصالحی"،"محسنیزدی"و"شکیباوردی"برگزیدگانجشنوارهخوارزمی، "محمد رضا حسینیان" برگزیده جشنواره اسباب بازیهای آموزشی، "محمود هوشمندی نژاد" برگزیده جشنواره طراحی قایق های هوشمند،" زهرا صفری"، برگزیده کاپ فیزیک ایران تجلیل شد.