در آیین تجلیل از فرهنگیان پژوهشگر کاشان؛
از ۲۶ فرهنگی پژوهشگر کاشان تجلیل شد
پژوهش نیاز واقعی جامعه بشری است و برای توسعه و پیشرفت، راهی نداریم جز آنکه برنامه های درسی را به سمت " پروژه محوری " هدایت کنیم.
مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: پژوهش نیاز واقعی جامعه بشری است و برای توسعه و پیشرفت، راهی نداریم جز آنکه برنامههای درسی را به سمت «پروژه محوری» هدایت کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، «محمود خدمتی» در آیین تجلیل از فرهنگیان پژوهشگر کاشان افزود: جستجوی جواب مجهولات بهانهای است تا به زندگی مفهوم بخشیده شود و هرچه از این مسیر کوتاهی کنیم، به خود آسیب رساندهایم و به سختی افتادهایم.
وی تصریح کرد: در دنیای امروز اقتدار علمی، حرف اول را میزند، و کشورهای صاحب علم، نگرانی از کمبود منابع زیرزمینی و توسعه جنگ افزارهای پیشرفته ندارند.
به گفته وی، تنوع و حجم کتابهای درسی، مانعی برای تحقیق و پژوهش فرهنگیان است و چون تقویم اجرایی تناسبی با محتوای کتابها ندارد، مجالی برای معلم باقی نمیگذارد که به تحقیق و پژوهش بپردازد.
وی تاکید کرد: جشنوارهها باید با رویکرد تحقیق و پژوهش تعریف شود و دورههای ضمن خدمت که برای فرهنگیان برگزار میشود با موضوع آموزشهای پژوهش محور و گزارش نویسی باشد تا دستاوردهای آن در خدمت توسعه و تعالی باشد.
مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: همه آقثار به جامانده از پیشینیان ما نشان دهنده این موضوع است و منطقه کاشان نیز به شهادت آثار تمدن سیلک، در صدر محققان و پژوهشگران تاریخ بوده است.
خدمتی افزود: از منظر دینی، یک چهارم آیات قرآن به موضوع دانایی و آگاهی انسان توجه دارد تا آنجا که میفرماید از جمع مومنان، عالمان و محققان را درجات عالی میبخشد و سنت خدا بر این است که عالمان و محققان را کمک میکند و هرکس به میزان تلاشی که میکند، پاداش میبیند.
معاون پژوهش و آموزش نیروی انسانی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: تحقیق و پژوهش، عنصر اصلی و اساسی نظامهای آموزشی است و برای آنکه نسلی پژوهشگر و پرسشگر پرورش دهیم، باید معلمانی محقق داشته باشیم.
علیرضا فاضل دربندی افزود: تشکیل کارگاههای گزارش نویسی، اقدام پژوهی، مقاله نویسی و جشنواره تولید محتوای مکتوب و الکترونیکی از جمله فعالیتهایی است که با هدف توسعه تحقیق پژوهش در مرکز تحقیقات معلمان کاشان انجام میشود.
وی اظهار داشت: در سال جاری، ۲۵ نفر از فرهنگیان پژوهشگر کاشان رتبههای برتر کشور و استان اصفهان در رشتههای اقدام پژوهی، پژوهش و مقاله نویسی و تولید محتوا را کسب کردهاند.
به گفته وی، روح اله فتح قریب و رضا مرشدی «رتبه کشوری و الهه سادات مسعودی مقدم «، حسین سربلوکی»، «فرحدخت چینی»، «مریم عبدالوهابی» «زهرا حمیدی رهقی» و «سمیه فتوحی» رتبههای برتر استان اصفهان در گرایش اقدام پژوهی را به دست آوردند.
وی اظهار داشت: «مهشید گلستانی»، پژوهشگر برتر استان اصفهان و «لیلی صاحبی»، «نفیسه ترکیانفر»، «اعظم بریانی»، «زهره باغشیخی» و «مهدی فلاح» «لعیا حاجیزاده»، «فاطمه حقیری»، «رمضانعلی هماییپور»، «مژگان نزادی»، هادی مسعودی خوی و نجمه مسعودی خوی رتبه برتر مقاله نویسی را کسب کردند.