مدیر آموزش و پرورش کاشان
باید سبک زندگی دینی و ملی را در مدرسه تبیین کنیم
مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: در جهان مدرن، سبک زندگی حلقه مفقوده زندگی امروز بشریت است و باید سبک زندگی دینی و ملی را در مدرسه تبیین کنیم.
مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: در جهان مدرن، سبک زندگی حلقه مفقوده زندگی امروز بشریت است و باید سبک زندگی دینی و ملی را در مدرسه تبیین کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان " محمود خدمتی " در همایش سالانه مشاوران مدارس کاشان افزود: امروز به مدد تکنولوژی های مدرن، به آسایش رسیده ایم اما آرامش را از دست داده ایم و زندگی بشر با اضطراب و استرس همراه شده است.
وی تصریح کرد: اگر سن بزهکاری در جامعه کاهش یافته است، باید سبک زندگی را از مدرسه آغاز کنیم و با تمام ظرفیت هایی که در اختیار داریم زمینه ای را فراهم کنیم که بچه ها به آرامش برسند و این آرامش را در خانه و جامعه ترویج کنند.
وی تاکید کرد: در عصر صنعت و تکنولوژی، زندگی انسان گرفتار سرعت شده است، و معلم باید امید را به کلاس تزریق کند و مشاوران باید با وجود همه مشکلات، نسبت به نگرش معلمان را عوض کرده تا صبر و امید را کلید واژه فعالیت کارکنان مدرسه و دانش آموزان شود.
وی گفت: مهاجر پذیری کاشان، به عنوان یک معضل در مسیر اجرای برنامه های آموزشی در کاشان خودنمایی می کند اما مشاوران باید آسیب ها را شناسایی و اطلاع رسانی کنند و حتی از ظرفیت مساجد برای آگاهی بخشی مردم استفاده کنند.
خدمتی افزود: با توجه به جمعیت ۶۰ هزار نفر ه تحت پوشش آموزش و پرورش کاشانٰ، راه اندازی کلینیک روانپزشکی در مرکز مشاوره یا درمانگاه فرهنگیان کاشان یکی از ضرورتهایی است که می تواند تلاش مشاوران را به نتیجه مطلوب برساند.
رییس مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان گفت: مشکل دانش آموزان امروز، درس های نظری نیست بلکه نیاز اصلی جامعه، بهداشت و سلامت روان همه شهروندان به ویژه دانش آموزان و نوجوانان است.
" حسین عنایتی " افزود: در لایه های زیر پوست شهر، مشکلاتی هست که فقط مشاوران مدارس از آن آگاه می شوند و برای شناسایی و رفع این مشکل باید اطلاع رسانی کنند.
به گفته وی، بهداشت روان، محدود به یک هفته نیست بلکه سلامت روان نیاز همه روزهای زندگی انسان امروز است و مشاوران باید به سهم خود و با کمک کارکنان مدرسه، برای حل مشکلات دانش آموزان به شیوه های خلاق اقدام کنند و فضای مدرسه را برای یادگیری و یاددهی بانشاط سازند.
وی تاکید کرد: باید ضرورت سلامت روان را به خانه دانش آموزان تسری بدهیم و در جلسات آموزش خانواده، شیوه ها و رفتار سلامت روان را تبیین کنیم تا مشکلات دانش آموزان را شناسایی و برای حل آن چاره اندیشی کنیم