خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ریسندگی کاشان در گفتگو با ایلنا:

همکاری تامین اجتماعی در رفع توقیف املاک ریسندگی کاشان تنها راه پرداخت سنوات کارگران این شرکت است

همکاری تامین اجتماعی در رفع توقیف املاک ریسندگی کاشان تنها راه پرداخت سنوات کارگران این شرکت است
کد خبر : ۱۹۲۰۲۰

تنها راه پرداخت ۴۵ میلیارد حق سنوات معوقه کارگران ریسندگی کاشان همکاری تامین اجتماعی دررفع توقیف املاک این شرکت است.

مدیرعامل شرکت ریسندگی کاشان گفت: تنها راه پرداخت ۴۵ میلیارد حق سنوات معوقه کارگران ریسندگی کاشان همکاری تامین اجتماعی دررفع توقیف املاک این شرکت است.

مدیرعامل شرکت ریسنئگی بافندگی و نساجی کاشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی بازار و نامناسب بودن وضعیت تولید نمی توانیم حق سنوات معوقه و فعلی بازنشستگان این شرکت را از محل تولید پرداخت کنیم. گفت: تنها راه پرداخت حق سنوات این کارگران رفع توقیف زمینهایی که سازمان تامین اجتماعی بابت بدهی خود توقیف کرده است می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که سازمان تامین اجتماعی با این شرکت همکاری کند خواهیم توانست این زمینها را طبق مصوبه شورای تامین کاشان و کمیسیون کارگری استان اصفهان به فروش برسانیم و درصدی از آن را بابت حق سنوات، حقوق معوقه کارگران و بخشی از آن به تامین اجتماعی دارایی و غیره پرداخت کنیم.

سعید ربانی با اشاره به اینکه بیش از ۳۵۰۰ نفر از کارگران این شرکت در مجموع ۴۵ میلیارد تومان بابت حق سنوات و حقوق معوقه از این شرکت طلب طلب دارند گفت: اگر زمینهای شرکت ریسندگی، بافندگی و نساجی کاشان که شامل: کارخانجات شماره ۲، انبار مرکزی، نیروگاه، صندوق فائزون و غیره که خارج از شرکت واقع شده اند به فروش رسانده شود کل مبلغ بدهی های این شرکت بابت حق سنوات، حقوق معوقه، بدهی تامین اجتماعی، دارایی و غیره تامین می گردد.

مدیرعامل شرکت ریسندگی کاشان با بیان اینکه مجمع سهامداران شرکت ریسندگی بافندگی و نساجی کاشان مجوز فروش این املاک را به هیئت مدیره این شرکت داده است. گفت: چون املاک توقیف شده توسط سازمان تامین اجتماعی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان و طلب این سازمان از این شرکت حدود ۶۰ میلیارد تومان است و این سازمان تاکنون هیچگونه همکاری در ارتباط با مصوبه شورای تامین و شورای کارگری مبنی بر رفع توقیف ننموده است باعثشده تا بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار کارگران بازنشسته این شرکت با مشکلات عدیده ای از نظر معیشتی و غیره روبرو شوند.

وی همچنین تصریح کرد: علیرغم قولی که مسئولین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی داده بودند که بالغ بر ۱۰۴ نفر از کارگران این شرکت بارنشست شوند تاکنون ۶۷ نفر ار این کارگران بازنشست شده اند و مابقی هنوز بازنشست نشده اند

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز