به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی صادر شد؛
پیام تبریک مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
نام گذاری ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی، ارج نهادن به فعالیتی لازم و ضرورتی سازمانی در عرصه اجتماعی است.
نام گذاری ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی، ارج نهادن به فعالیتی لازم و ضرورتی سازمانی در عرصه اجتماعی است.
پیام تبریک مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی که به دفتر نمایندگی خبرگزاری کار ایران(ایلنا) کاشان ارسال شده به شرح ذیل است:
امروزه توسعه روابط عمومی برای ترویج فرهنگ ارتباطات و گسترش فنآوری اطلاعات در جامعه ضروری است و این امر زمانی تحقق مییابد که روابط عمومیها متکی بر علم و دانش و با استفاده از شیوههای علمی و هنری در پی اطلاعرسانی به مردم و اطلاعیابی از آنان برای ترویج روح و فلسفه روابط عمومی اهتمام ورزند.
بنابراین اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاعرسانی در همه عرصهها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونهای که موفقیت سازمانها، ادارات و شرکتها و دوامشان در عرصهها و فعالیتهای تخصصی به عملکرد روابط عمومیهای آنها وابسته است.
روابط عمومی به عنوان رابط و حلقه اصلی اتصال مردم به دستگاهها، از یک سو، تلاش میکند تا مردم به راحتی در جریان اخبار و عملکرد دستگاهها و سازمانها قرار گرفته و در برابر نظرات، پیشنهادات و نقد افکار عمومی پاسخگو باشد و از سوی دیگر با انعکاس به موقع مسائل، مشکلات، کاستیها و نیازهای مخاطبین، مدیران را در اتخاذ تصمیمات صحیح و راه گشا و حل مشکلات جامعه یاری نماید. براین اساس، روابط عمومی هنر خدمت به مردم و هنر برقراری تعامل و ارتباط موثر و دو سویهای است که بهرهمندی شایسته از آن، بهبود و ارتقای سطح خدمات رسانی به مردم و افزایش مشارکت عمومی و نشاط و امید در جامعه را به همراه خواهد داشت.
اگر روزی سازمانها نیازی به داشتن روابط عمومی احساس نمیکردند و یا آن را تنها برای امور تشریفاتی و تبلیغاتی مورد بهرهبرداری قرار میدادند امروزه به خاطر ابعاد گسترده تاثیر ارتباطات بر سرنوشت سازمانها، مدیران هوشمند دستگاهها اعم از دولتی و غیردولتی، به نقش ویژه روابط عمومی در دستیابی به موفقیت و ارتقاء جایگاه سازمانی خود پی بردهاند.
امروز روابط عمومی نه به عنوان یک سامانه فرعی تشریفاتی و حتی اجرایی بلکه به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی و به عنوان عنصر اصلی در سیاستگذاری و هدایت سازمانها جایگاه ویژهای دارد و بدون ساماندهی اطلاعات و آگاهی از فرآیندهای جاری در لایههای مختلف درونسازمانی و برون سازمانی هیچ سازمانی قادر به حرکت آگاهانه و توأم با تسلط بر محیط و حرکت به سوی اهداف عالی خود نیست.
اینجانب، فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی دست اندرکاران و همکاران ساعی و پرتلاش این عرصه تبریک گفته و برای یکایک ایشان آرزوی دوام توفیق و پیروزی دارم.
علیرضا کاشانینژاد
مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان