دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی نوریان کاشان جشنواره تدریس برگزار کردند
جشنواره تدریس توسط دانش آموزان این واحد آموزشی با هدف تقویت ارتباط متقابل معلم و دانش آموزان، پرورش روحیه خلاقیت و استعدادهای نهفته دانش آموزان برگزار شد.
ایلنا: مدیر دبیرستان نمونه دولتی نوریان کاشان گفت: جشنواره تدریس توسط دانش آموزان این واحد آموزشی با هدف تقویت ارتباط متقابل معلم و دانش آموزان، پرورش روحیه خلاقیت و استعدادهای نهفته دانش آموزان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان " فریده مردانی " در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در اجرای این جشنواره، از آغاز سال تحصیلی دانش آموزان هر کلاس در گروههای هفت نفره، با شیوههای ابتکاری و خلاقانه خود به تدریس درسهای علوم، عربی، زبان خارجه و مطالعات اجتماعی در کلاس با حضور معلم و همکلاس هایشان پرداختند.
به گفته وی، در مرحله مقدماتی هر گروه در کلاس خود مورد داوری دیگر همکلاس ها و دبیران خود قرار گرفته و از هر درس دوگروه برتر به مرحله نهایی راه پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: در مرحله پایانی، گروه های برتر در حضور همه دانش آموزان مدرسه و دبیران سرگروه آموزشی درس مربوط، به اجرای تدریس پرداختند و گروه های برتر انتخاب شدند.
وی تصریح کرد: تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و محصل که بر اساس طراحی منظم و هدفدار برای ایجاد تغییر در رفتار شاگردان انجام می شود و تعامل متقابل بین معلم و محصل متناسب با وضع شناختی شاگردان منجر به ایجاد شرایط مطلوب یادگیری می شود که اساس آن دانستن چگونه یاد گرفتن دانش آموزان و درک موضوع تدریس است.
وی اظهار داشت: در اجرای این جشنواره، دانش آموزان، با استفاده از قالب های شعر و سرود، نمایش و کارهای آزمایشگاهی به کمک ابزارهای تکنولوژی آموزشی و فناوری های ارتباطات به تدریس پرداختند
مردانی گفت: در مرحله ی پایانی این جشنواره در رشته عربی " ریحانه شکاری " ازپایه هفتم، " فاطمه جهانی " از پایه سوم، رشته علوم، " زهرا کریمی " پایه هفتم و " مطهره عندلیب " از پایه سوم صاحب رتبه های برتر شدند.
کارشناس مسوول آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: فرآیند یادگیری، نیازمند پنج عنصر اساسی شامل توجه، مشاهده، یادسپاری، فهمیدن و تنظیم هدف است که مسوولیت پذیری دانش آموزان را تقویت کرده و به منجر به پایداری این یادگیری می شود.
" مهدی نجوی " در حاشیه دیدار از این جشنواره افزود: ایجاد محیطی چالش برانگیز توسط معلم، نوعی تنوع در کلاس ایجاد می کند تادانش آموزان صرفاً شنونده نباشند و در فرآیند آموزش مشارکت فعالداشته باشند.
به گفته وی، ایجاد فرصت فعالیت های عملی نظیر تجربه، آزمایش، مشاهده و نمایش دانش آموزان را برای شرکت در بحثها ترغیب می کند و به آنها فرصت می دهد که انتخاب کنند که چه چیزی بیاموزند و چگونه یاد بگیرند.
وی اظهار داشت: یادگیری مستلزم مشارکت فعال و سازنده یادگیرنده است و دانش آموزان در تعامل با دیگران بهتر و بیشتر و جدی تر می آموزند.
نجوی تاکید کرد: اگر دبیران در فرآیند تدریس، دانش آموزان را وارد فعالیت گروهی کنند، آنها شیوه همکاری با یکدیگر را یاد می گیرند و تدریس نیز برای آنها معنادار می شود.