خبرگزاری کار ایران

با حضور پرشور خانواده‌های کاشانی:

هفتاد و سومین کوهگشت خانوادگی در روستای خنب کاشان برگزار شد

هفتاد و سومین کوهگشت خانوادگی در روستای خنب کاشان برگزار شد
کد خبر : ۱۴۳۶۹۹

به مناسبت ایام اله دهه فجر و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هفتاد و سومین کوهگشت خانوادگی جمعه ۱۸ بهمن ماه در روستای خنب کاشان برگزار شد.

ایلنا: به مناسبت ایام اله دهه فجر و پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی هفتاد و سومین کوهگشت خانوادگی جمعه ۱۸ بهمن ماه در روستای خنب کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان این کوهگشت در حالی برگزار شد که بعد از چند روز بارش رحمت برف و نزول برکت الهی در این شهرستان، محیطی زیبا و دلنشینی را برای خانواده‌های کاشانی به همراه داشت.

قدم گذاشتن در فضایی که علاوه بر زیبایی و محصور شدن در کوهستان سرما و یخ زدگی را نشان می‌داد ولی خانواده‌های کاشانی در کنار خانواده‌ها، دوستان و حتی آشنایان خود محیطی گرم و صمیمی را با مهربانی و محبت خود چند برابر کرده بودند و انگار سرمایی در آنجا سوسو نمی‌کند.

با توجه به استقبال بسیار خوب شهروندان کاشانی در برنامه‌های ورزشی، کوهگشت‌ها، دشت گشت‌ها، مسابقات ورزشی و… که توسط اداره ورزش و تفریحات سالم سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار می‌شود، کمک شایانی به فرهنگ سازی در سلامت جسم و روان شهروندان می‌شود.

حاج رضا بهرامی پیرمرد تقریبا۷۰ ساله ولی کاملا از لحاظ جسمانی بالا می‌گوید: خداوند خیر دهد به بانیانی که هر چند وقت یکبار اینگونه برنامه‌های کوهگشت خانوادگی را در چنین فضاهایی برگزار می‌کنند که ما هم دوباره یاد دوران جوانی بیفتیم و در کنار نوه‌ها و بچه‌هایمان به کوه بیایم.

عرشیا، ۹ ساله با لباس ورزشی بادگیر قرمز رنگش که خود را از طرفداران پرسپولیس اعلام می‌کند و با دستکش کاملا گرم و نرمش گوی سبقت را از دوستانش ربوده بود گفت: چه خوب است که حداقل روز جمعه را در کنار مادر و پدرم که هر دو کارمند هستند سپری می‌کنم و آنهم در جایی که شادی و نشاط را به همراه دارد.

مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، نیز هدف از برگزاری کوهگشت‌های خانوادگی را ترویج فرهنگ سلامت همراه با روحیه‌ای شاد و با نشاط در محیطی آرام، سالم و دور از هرگونه دغدغه فکری و کاری در کنار خانواده‌ها عنوان کرد.

مهدی نادعلی گفت: حضور خانواده‌های کاشانی در برنامه‌های ورزشی و تفریحی همراه با امنیت، آسایش و در کنار هم بودن از مهم‌ترین دلایل برگزاری برنامه‌های ورزشی است.

گفتنی است: هفتاد و سومین کوهگشت خانوادگی با همکاری شرکت سیمان کویر «اسپندار‌» همراه با سرویس دهی رایگان سازمان اتوبوسرانی شهرداری و پذیرایی در روستای خنب کاشان برگزار شد.

روستای خنب در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی کاشان و در پشت باغ تاریخی فین کاشان و کنارگذر اتوبان کاشان – اصفهان – قم واقع شده که در تمام فصول سال به ویژه بهار، تابستان، زمستان و مراسم گلابگیری پذیرای خیل عظیم گردشگران است و هم اکنون نیز در طول هفته بیش از پنج هزار نفر گردشگر و کوهنورد بعلت وجود جاذبه‌های طبیعی، ارتفاعات مناسب و زیارتی به این منطقه سفر می‌کنند.

این روستای زیبا، یکی ‌از روستاهای بسیار کهن و قدیمی بخش مرکزی کاشان است که در منطقه کوهستانی واقع شده و دارای جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، گردشگری و زیارتی از جمله غار قدیمی مظفر، تنگه دیدنی دربند، سنگ قبرهای تاریخی و قدیمی، دو چشمه قنات، درختان قطور گردو و بادام، زیارت حسنیه واقع در تنگه دیدنی دربند، محوطه تاریخی کفتارخون که از محوطه‌های دوران پارینه سنگی بوده و وجود مرقد امامزاده طاهر از نوادگان حضرت امام سجاد(ع) که در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز