خبرگزاری کار ایران

سرپرست حمل و نقل روستایی اداره کل پایانه‌های استان اصفهان مطرح کرد:

بی‌سامانی حمل و نقل برون شهری کاشان

کد خبر : ۱۴۲۱۸۵

نداشتن صورت وضعیت حمل و نقل مسافر برای وسایل نقلیه عمومی که در خطوط برون شهری تردد می کنند یک اشکال قانونی است و در صورتی که خدای ناکرده هرگونه مشکلی پیش بیاید هیچ کس جوابگو نیست و این امر ناشی از بی سامانی حمل و نقل برون شهری شهرستان است.

ایلنا: سرپرست حمل و نقل روستایی اداره کل پایانه‌های استان اصفهان گفت: نداشتن صورت وضعیت حمل و نقل مسافر برای وسایل نقلیه عمومی که در خطوط برون شهری تردد می‌کنند یک اشکال قانونی است و در صورتی که خدای ناکرده هرگونه مشکلی پیش بیاید هیچ کس جوابگو نیست و این امر ناشی از بی‌سامانی حمل و نقل برون شهری شهرستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان باقر کیانی در گفتگو با خبرنگاران در کاشان با اعلام این مطلب گفت: تأسیس پایانه حمل و نقل روستایی در بخش برزک اولین اقدام در خصوص ساماندهی حمل و نقل بین شهری در شهرستان است.

باقر کیانی با بیان اینکه هیچگونه ساماندهی در خطوط حمل و نقل برون شهری شهرستان کاشان وجود نداشته است یادآور شد: تأسیس پایانه حمل و نقل روستایی و شهری اقدامی در جهت ساماندهی حمل و نقل بین شهری است.

وی تصریح کرد: شرایط تأسیس پایانه حمل و نقل شهری برای شهرهای کوچک شهرستان سخت بوده و صرفه اقتصادی ندارد و بهتر است به کمک پایانه‌های روستای حمل و نقل مسافر بین شهری خود را ساماندهی کنند.

کیانی تردد تاکسی‌ها با پلاک «ت» که اکنون زیرنظر شهرداری‌ها در خطوط بین شهری فعالیت می‌کنند را غیرقانونی دانست و گفت: هرگونه مشکلی در این خصوص پیش بیاید هیچکس جوابگو نیست.

وی داشتن صورت وضعیت برای وسایل حمل و نقل عمومی مسافر را به منزله بیمه کردن خسارت‌های احتمالی ذکر کرد و افزود: تا زمانی که راننده برای بیمه سرنشین قرارداد نداشته باشد هیچکس جوابگو مشکلات پیش آمده نیست.

کیانی تصریح کرد: سواری‌های شخصی در صورتی می‌توانند در خطوط بین شهری اقدام به جابجایی مسافر نمایند که تحت پوشش پایانه حمل و نقل روستایی قرار گرفته و طبق برنامه زمانبدی دفتر اقدام به جابجایی مسافر نمایند.

این مقام مسئول اذعان داشت: اینگونه افراد برای استفاده از تسهیلات در اولویت بوده و با معرفی دفتر حمل و نقل روستایی و تأیید بخشدار و طی کردن مراحل قانونی می‌توانند کارت هوشمند دریافت نمایند.

وی داشتن مدرک پنجم ابتدایی برای دفا‌تر حمل و نقل روستایی و مدرک سیکل برای دفا‌تر حمل و نقل شهری را الزامی دانست و افزود: رانندگانی که تحت پوشش اینگونه دفا‌تر قرار گیرند بر پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

کیانی توجه به ضوابط و قوانین را با اهمیت توصیف کرد و یادآور شد: اکثر قریب به اتفاق افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند کسانی می‌باشند که نسبت به قوانین و ضوابط دقت کافی به خرج نداده و با یک حادثه دچار مشکل شده‌اند.

سرپرست حمل و نقل روستایی اداره کل پایانه‌های استان اصفهان داشتن گواهینامه B۲ را از دیگر شرایط دریافت کارت هوشمند ذکر کرد و افزود: سن افراد متقاضی می‌بایست بیشتر از ۲۳ سال و کمتر ۵۵ سال باشد و کلاس‌های مربوط به دریافت کارت هوشمند را طی نماید.

کیانی گفت: در صورتی که تعداد افراد متقاضی کارت هوشمند به حد نصاب لازم برسد می‌توان کلاس‌های مربوطه را در کاشان برگزار نمود.

این مقام مسئول کارت هوشمند را برای خودرو بااهمیت دانست و گفت: یک خودروی ۳۰ میلیونی با داشتن کارت هوشمند ارزش افزوده مناسبی پیدا می‌کند که این امر به این جهت است تا انگیزه کافی برای تردد و توجه به حمل و نقل عمومی مسافر بین شهری مورد توجه راننده خودرو قرار گیرد.

وی واگذاری سواری با پرداخت تسهیلات را یکی از مزایای قرار گرفتن تحت پوشش دفا‌تر حمل و نقل روستایی دانست و گفت: ۲۰ میلیون تومان وام ۴ درصد با استراحت ۳ ماهه به جوانانی که می‌خواهند در خطوط بین شهری و زیر نظر دفا‌تر پایانه روستایی اقدام به جابجایی مسافر کنند از تسهیلات این سازمان است.

کیانی همکاری و همراهی شهرهای کوچک با این دفتر را با اهمیت دانست و گفت: شهرداری می‌تواند با استفاده از تسهیلاتی که در اختیار دارد مینی بوس خریداری کرده و در اختیار بخش خصوص قرار دهد تا زیر نظر دفا‌تر حمل و نقل روستایی اقدام به جابجایی مسافر در خطوط بین شهری کند.

وی یادآور شد: شهرداری به لحاظ قانونی نمی‌تواند در ساماندهی خطوط بین شهری از طریق اتوبوس، مینی بوس و تاکسی اقدام نماید ولی می‌تواند برای حل مشکلات رفت و آمد مردم با دفا‌تر روستایی تعامل داشته باشد.

کیانی در زمینه تأمین هزینه‌های اینگونه دفا‌تر یادآور شد: دفا‌تر حمل و نقل روستایی ۲۰ درصد از کرایه مسافر را از رانندگان اخذ کرده که ۱۵ درصد صرف هزینه‌های دفتر شده و ۵ درصد به عنوان عوارض شهرداری محاسبه می‌شود.

این مقام مسئول همراهی و کمک مدیریت بخش و شهر را در ساماندهی حمل و نقل برون شهری با اهمیت ذکر کرد و تأکید کرد: ما اگر در بخش و شهرمان خواستار امکانات خوب باشیم می‌بایست به اندازه آن هزینه کرده و جهت تحقق آن تلاش کنیم.

شایان ذکر است سرپرست حمل و نقل روستایی اداره کل پایانه‌های استان اصفهان از تلاش‌های شبانه روزی غلامرضا محمدی بخشدار برزک به جهت حل و رفع مشکلات حمل و نقلی شهر برزک تقدیر و تشکر نمود.

ارسال نظر