خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کاشان:

برگزاری نخستین دوره کلاس‌های داوری بازی‌های بومی محلی در کاشان

کد خبر : ۱۲۰۰۹۹

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان کاشان، ازبرگزاری نخستین دوره کلاس های داوری بازی های بومی محلی ویژه آقایان در این شهرستان خبر داد.

ایلنا: رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان کاشان، ازبرگزاری نخستین دوره کلاس‌های داوری بازی‌های بومی محلی ویژه آقایان در این شهرستان خبر داد.

سید علی افراشی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این خبر اظهار داشت: در این دوره از کلاس‌های آموزشی داوری که از ۲۹ آبان تا اول دی ماه در کاشان برگزار می‌شود، بیش از ۷۰ نفر از آقایان در این دوره‌ها شرکت خواهند کرد.

به گفته وی، کلاس‌های آموزشی داوری بازی‌های بومی محلی ویژه آقایان زیر نظر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی جمهوری اسلامی ایران به میزبانی هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره ازکلاس‌های آموزشی، شرکت کنندگان می‌توانند با تمامی بازی‌های بومی محلی، طناب کشی، دال پلان، خروس جنگی، هفت سنگ، وسط بازی، لی لی و… مهارت‌های لازم را کسب کنند.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان کاشان گفت: در این دوره ازکلاس‌های آموزشی داوری، شرکت کنندگان از شهرستان‌های نائین، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، شاهین شهر و گلپایگان حضور خواهند داشت.

افراشی، هدف از برگزاری این دوره ازکلاس‌های آموزشی را احیاء بازی‌های بومی محلی، آشنایی با بازی‌های از یاد رفته و به فراموشی سپرده شده، فراگیری با مهارت‌ها و شاخصه‌های ورزش‌های سنتی و انتقال دادن به نسل جوان عنوان کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز