خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

آمریکایی‌ها حتی به دوستان نزدیک خود نیز رحم نمی‌کنند

آمریکایی‌ها حتی به دوستان نزدیک خود نیز رحم نمی‌کنند
کد خبر : ۱۱۷۴۰۲

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با اشاره به افشای اقدامات جاسوسی آمریکا در کشورهای اروپایی گفت: آمریکایی‌ها حتی به دوستان نزدیک خود نیز رحم نمی‌کنند.

ایلنا: نماینده ولی‌فقیه در کاشان با اشاره به افشای اقدامات جاسوسی آمریکا در کشورهای اروپایی گفت: آمریکایی‌ها حتی به دوستان نزدیک خود نیز رحم نمی‌کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت ۱۳ آبان که یادآور سه رویداد مهم در سال‌های ۴۳،۵۷ و ۵۸ است اظهار داشت: تبعید امام راحل به ترکیه توسط رژیم طاغوت به واسطه روشنگری ایشان علیه کاپیتولاسیون، حمله مسلحانه علیه دانشجویان و دانش‌آموزان و شهادت تعدادی از آن‌ها و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام از جمله مناسبت‌هایی است که به این روز اهمیت مضاعفی بخشیده است.
وی با اشاره به تقارن سالروز تسخیر سفارت آمریکا در سال ۵۸ و اتفاقات اخیر در اروپا و افشای اسناد جاسوسی ایالات متحده در کشورهای اروپایی بیان داشت: کشورهای اروپایی اعتراض ۳۴ سال پیش ملت ایران را اکنون که به اقدامات جاسوسی سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای خود پی برده‌اند دریافته‌اند.
امام جمعه کاشان تصریح کرد: بعد از ۳۴ سال تازه اروپایی‌ها فهمیده‌اند سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای اتحادیه اروپا محلی برای جاسوسی است سخنی که ملت ایران در بیش از سه دهه قبل مطرح کرده بود که این امر خود نشانه پیشگامی و بصیرت مردم ایران اسلامی است.
نمازی با بیان اینکه استکبار و صهیونیزم جهانی قابل اعتماد نیستند ابراز داشت: آن‌ها حتی به دوستان نزدیک خود نیز رحم نمی‌کنند و از هیچ اقدامی حتی شنود مکالمات تلفنی نیز ابایی ندارند چنانکه در مورد صدر اعظم آلمان چنین رفتاری را مرتکب شدند.
وی با اشاره به عدم عذرخواهی و ابراز پشیمانی آمریکایی‌ها پس از افشای فعالیت‌های جاسوسیشان عنوان کرد: این رفتار‌ها را به دلیل آن است که آن‌ها همه را از موضع بالا می‌نگرند و همه ملت‌ها را رعیت خود می‌پندارند حال آنکه دوران ارباب رعیتی به پایان رسیده است.
عضو خبرگان رهبری با تأکید بر گسترش موج تنفر از آمریکا در جهان بیان داشت: امروز جنبشی علیه سیاست‌های آمریکا شکل گرفته و ملت‌ها هر روز بیشتر از اقدامات ایالات متحده ابراز انزجار می‌کنند.
نمازی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت آخوند کاشی در شهرستان کاشان، معرفی شخصیت‌های برجسته اما ناشناخته جهان تشیع را اقدامی پسندیده و قابل تقدیر دانست و گفت: در شرایطی که جامعه در معرض
بمباران تبلیغاتی، تهاجم و شبیخون فرهنگی قرار گرفته معرفی چنین الگوهایی می‌تواند نسل جوان را در مقابله و مصون ماندن از این توطئه‌ها یاری رساند.
وی همچنین به برخی از ویژگی‌های شخصیتی آخوند کاشی اشاره کرد و از برخی از شاگردان ایشان که از علمای برجسته زمان خود بودند نام برد.
نمازی در بخش پایانی خطبه‌ها با یادآوری فرارسیدن ایام ماه محرم بربرگزاری با شکوه مراسم عزاداری سالار شهیدان تأکید و خاطرنشان کرد: انتقال پیام‌ها و اهداف عاشورا، شرکت در نمازهای اول وقت، خودداری از مزاحمت و ایجاد سر و صدا برای همسایگان و شهروندان، توجه به تنظیم ساعات عزاداری‌ها و جلوگیری از طولانی شدن مراسم به طوری که به سایر فرایض دینی
مانند نماز صبح لطمه وارد شود از جمله نکاتی است که مسئولان هیئات و متولیان برگزاری عزاداری‌ها باید به آن توجه کنند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز