ربیع زاده:
کاهش ۷۰ درصدی مراجعه بیمهشدگان به شعب تامین اجتماعی با طرح ۳۰۷۰
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی، گفت: با اجرای طرح ۳۰۷۰، شاهد کاهش ۷۰درصدی مراجعه بیمه شدگان به شعب تامین اجتماعی خواهیم بود.
به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی اکبر ربیع زاده با بیان اینکه سال ۹۹، با عنوان سال تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی نامگذاری شده است، اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص غیرحضوری کردن خدمات این سازمان به واسطه جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا، سازمان تامین اجتماعی طرح ۳۰۷۰ را رونمایی کرده است.
وی افزود: مقرر شده در این طرح، دوشنبه هر هفته یک سرویس کاملا غیر حضوری و جدید، به بیمه شدگان و مخاطبان سازمان تامین اجتماعی رونمایی و ارائه شود.
ربیع زاده با اشاره به اینکه سالانه، ۹۶میلیون مراجعه به شعب و کارگزاریهای تامین اجتماعی انجام میشود، گفت: بخشی از این مراجعات بابت دفترچههای درمانی بود که در خرداد ماه امسال، با غیرحضوری کردن تامین اعتبار دفاتر درمانی، حدود ۳۹ میلیون مراجعه را حذف کردیم.
وی با بیان اینکه بر اساس تعداد مراجعات و سرویسهای پرتراکم، خدمات تامین اجتماعی را اولویتبندی کردهایم، گفت: مقرر شده است تا پایان بهمن ماه جاری، با راه اندازی ۳۰ سرویس کاملا غیرحضوری، ۷۰درصد مراجعات به شعب تامین اجتماعی را حذف کنیم و به همین دلیل این طرح، ۳۰۷۰ نامگذاری شده است.
ربیع زاده گفت: دو سرویس پرداخت هدیه ازدواج و ثبت خاتمه کفالت فرزندان اناث در هفته اول از رونمایی طرح ۳۰۷۰، عملیاتی شد.