خبرگزاری کار ایران

حسینی:

منتظر گزارش وزارت نفت در مورد خودکشی کارگر نفت هستیم/ پیگیر حذف پیمانکاران هستیم

منتظر گزارش وزارت نفت در مورد خودکشی کارگر نفت هستیم/ پیگیر حذف پیمانکاران هستیم
کد خبر : ۹۲۷۱۴۵

نماینده اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خودکشی «عمران روشنی مقدم» کارگر شرکت پیمانکاری نظم آفرینان ایمان، گفت: وزیر نفت نماینده خود را با منطقه اعزام کرد تا موضوع به شکل ویژه پیگیری شود. منتظر هستیم تا گزارش آنها منتشر شود.

«سیدکریم حسینی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که پیگیر اجرای آن هستیم حذف واسطه‌ها از امور شرکت‌های دولتی است؛ حال چه این واسطه پیمانکار دسته اول باشد یا دست چندم. این موضوع از این جهت دارای اهمیت است که استان خوزستان صنعتی و کارگری است و نمی‌توان کارگران را به واسطه‌ها سپرد. 

وی افزود: به واقع نگران امنیت شغلی کارگرانی هستیم که برای این واسطه‌ها کار می‌کنند. دلیل ندارد کارگری که در یک مجموعه دولتی کار می‌کند و ۲۰ سال سابقه کار دارد، مدام برای پیمانکاران کار کرده باشد. کارگران این کشور از لیست یک پیمانکار به لیست پیمانکار دیگر منتقل می‌شوند؛ به این معنی که تنها اسم پیمانکارشان عوض می‌شود!

نماینده اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال بررسی شرایط کشور هستیم و به زودی برای حذف پیمانکاران به صورت قانونی آستین بالا می‌زنیم، افزود: نمی‌توان خیلی راحت به پیمانکاران اجازه داد که با کارگران قراداد سفید امضا منعقد و قراردادهای آنها را بدون توجه به الزامات قانون کار تنظیم کنند و بعد هم دستمزدهای آنها را با چند ماه تاخیر پرداخت کنند.

حسینی با بیان اینکه کارگران بسیار از اینکه حقوقشان در دستگاه‌های دولتی تضییع می‌شود شاکی هستند، گفت: برای نمونه کارگران پیمانکاری اداره آب و فضلاب اهواز در برخی قسمت‌ها ۳ ماه و در برخی دیگر ۶ ماه است که دستمزدهای خود را دریافت نکرده‌اند.

نماینده اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود پیمانکاران و چند مدل قرارداد کار به تضییع حقوق کارگران انجامیده است، گفت: سازمان‌‌های نظارتی باید برای سامان دادن به این نوع قراردادها ورود کنند و اجازه ندهند که پیمانکاران و کارفرمایان قراردادها را به نفع خود تنظیم کنند. آنچه باید مورد توجه قرار گیرد همسان‌سازی قراردادهای کارگران است.

حسینی افزود: آنچه در حال حاضر پیگیر آن هستیم، وضع قوانینی است که به حذف واسطه‌ها از قبیل انواع پیمانکاران ازجمله پیمانکاران تامین نیروی انسانی، منجر شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز