خبرگزاری کار ایران

برگزاری مراسم روز کارگر در پگاه تهران/ توزیع همزمان ۱۱۰ هزار بسته معیشتی در کشور

برگزاری مراسم روز کارگر در پگاه تهران/ توزیع همزمان ۱۱۰ هزار بسته معیشتی در کشور
کد خبر : ۹۰۶۳۸۳

مراسم تجلیل از کارگران نمونه به مناسبت روز کارگر در شرکت صنایع شیر پگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که عصر روز گذشته (سه‌شنبه 9 اردیبهشت ماه) در محل کارخانه صنایع شیر پگاه  تهران برگزار شد، از کارگران تقدیر شد.

علی حسین رعیتی فرد (مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور) که در این مراسم حضور داشت، از کارگران این واحد تولیدی که در ایام شیوع ویروس کرونا به صورت سه شیفت مشغول کار بودند تا دچار کمبودی در حوزه مواد غذایی و لبنی در کشور نشویم، با اهدای شاخه گل تقدیر و تجلیل به عمل آوردند.

 او با اشاره به جمع‌آوری بسته‌های معیشتی توسط بسیج کارگران و کارخانجات در استان‌ها گفت: نهم اردیبهشت سالروز تشییع نمادین پیکر شهید برونسی و روز بسیج کارگران و کارخانجات است، از این رو ۱۱۰ هزار بسته معیتشی در قالب طرح کمک مومنانه به صورت همزمان در سراسر کشور توسط بسیج کارگران و کارخانجات استان‌ها توزیع می‌شود.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با اشاره به مجاهدت‌های کارگران در ایام شیوع ویروس کرونا افزود: در بیش از ۲۵۰۰ کارخانه برنامه شیفت ایثار برگزار شد که در آن کارگران داوطلبانه و به صورت سه شیفت و بدون دریافت اضافه کار و پاداش مشغول کار و تولید می‌شدند تا در این شرایط حساس که از سمت دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی ایران با تحریم‌های ظالمانه‌ای روبرو هستیم، دچار کمبودی در تأمین مواد غذایی، بهداشتی و کالاهای اساسی مردم نشویم.

او به برگزاری رزمایش‌های دفاع بیولوژیکی در کارخانجات مختلف در کشور اشاره و گفت: کارگران بسیجی کارخانجات و مراکز تولیدی کشوربه صورت خودجوش از همان ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور، به جهت جلوگیری از شیوع و گسترش این ویروس اقدام به ضدعفونی و گندزدایی محیط کارخانه نموده و غربالگری از کارگران به هنگام ورود به محل کار خود را به عمل آوردند.

 رعیتی فرد به همکاری مدیران کارخانجات در ایام شیوع ویروس منحوس کرنا اشاره و افزود: باتوجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور نیاز به اقلام بهداشتی ازجمله ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده بیشتر شد که باتوجه به تولید این اقلام توسط تعداد محدودی از کارخانه‌ها، این تولیدات عملا فقط پاسخگوی نیاز مراکز درمانی و بهداشتی بود، از این رو بسیاری از مراکز تولیدی و کارخانجات با تغییر خطوط تولید خود یا اضافه کردن خط تولید، به تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده پرداختند که مردم برای استفاده از اقلام بهداشتی با مشکلی روبرو نشوند که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

وی افزود: کارگران ایران اسلامی با تلاش و کوشش در خط تولید مراکز تولیدی نگذاشتند کمبودی در نیازها و به خصوص اقلام اساسی و خوراکی مردم به وجود آید.

در بخش دیگری از این مراسم از تمثال شهید شاخص کارگری "شهید ناصر بختیاری" که از کارگران پرتلاش کارخانه ماشین‌سازی اراک بود، رونمایی کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز